پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:06 - 1400/03/22

خبرهای جدید وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و متقاضیان استخدام

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان استان سمنان گفت: سازمان امور اداری و استخدامی دستوری در مورد افزایش فوق العاده ویژه معلمان صادر کرده است که به محض تصویب در شورای حقوق و دستمزد، این دستور اجرا خواهد شد.

محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: در خصوص نیروی انسانی نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی انسانی با کیفیت دست پیدا کنیم و دسترسی به معلمان با صلاحیت، از حقوق دانش آموزان است. 

وی که در جمع فرهنگیان استان سمنان به صورت حضوری و مجازی سخن می‌گفت، با بیان این که «داشتن امنیت شغلی» از مطالبات معلمان است و همواره نسبت به این موضوع، دغدغه‌مند بوده‌ایم و تعهدات قانونی خود در جذب معلمان را انجام داده ایم، گفت: یکصد هزار نفر طی سال‌های مختلف با آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند و توقع استخدام دارند که درمیان آن‌ها افرادی با ۶۰سال سن یا افرادی که رشته تحصیلی آنان هیچ تناسبی با مأموریت آموزش و پرورش ندارد، نیز دیده دارد. 

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که در آزمون استخدامی تیرماه سال جاری، ۲۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد، اظهار کرد: تلاش ما همواره ساماندهی نیروی انسانی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه تلاش خود را به کار بستیم تا در قبال افرادی که قانون برای آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد. 

وی ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش باید به گونه‌ای شایسته به سامان برسد برای همین و در دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان، مصوبه‌ای را در شورای عالی فرهنگی تصویب کردیم تا استخدام معلمان از بین بهترین داوطلب‌ها احصا شده و شرط جذب نیز گذراندن دوره در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هرکسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود. 

رتبه‌بندی یکی از مطالبات فرهنگیان و از مولفه‌های سند تحول است

محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه به تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد، گفت: طرح رتبه‌بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگیان و از مولفه‌های سند تحول است. هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست. در رتبه‌بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و فرصتی ایجاد می‌کند تا معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند. 

وی رأی مجلس نسبت به این موضوع را در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها توصیف کرد و افزود: اختصاص رتبه‌بندی افراد بر اساس احراز صلاحیت‌ها است و در صدد هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان سایر دستگاه‌ها برخوردار شوند و تلاش می‌کنیم قبل از پایان کار دولت این طرح اجرایی شود. 

کاهش فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان و افزایش فوق العاده ویژه از دیگر موضوعاتی بود که حاجی میرزایی به آن اشاره کرد و اظهار کرد: سازمان امور اداری و استخدامی دستوری صادر کرده که به محض تصویب، اجرا خواهد شد. 

پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش ۷ نفر از فرهنگیان استان سمنان به نمایندگی از مربیان پرورشی، مربیان پیش دبستانی و آموزگاران دوره‌های ابتدایی، دبیران و هنرآموزان و مدیران دوره‌های ابتدایی و متوسطه دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین