پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:16 - 1397/05/09

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

نام و ایثار«شهید حججی» وارد کتاب درسی پایه دوازدهم شد

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ورود نام شهید حججی به کتاب درسی پایه دوازدهم خبر داد و گفت: تمام کتب درسی با اهداف سند تحول منطبق نشده است و برای انطباق باید یک دوره‌ای طی شود.

به گزارش کارگرآنلاین، حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش برنامه‌ریزی آموزشی درباره جشنواره تجلیل از مؤلفان کتب درسی، اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی و یادواره شهید حججی امسال هم برگزار می‌شود اما نگاه جدیدی به آن داشته‌ایم.

وی ادامه داد: نگاه اول این بود که برداشت نشود کسانی که کتاب تألیف کرده‌اند، از یکدیگر تقدیر می‌کنند و خوب بود اجازه دهیم ذینفعانی که در برنامه‌های درسی ما حضور دارند و نقش ایفا می‌کنند، وارد میدان شوند و از مؤلفان تقدیر کنند.

تورانی به نگاه دوم در جشنواره تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: تنها مؤلف نیست که در تدوین کتب درسی نقش دارد بلکه افرادی پشت صحنه هستند که باید دیده شوند و از همه تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره جشنواره تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی مزین به نام شهید حججی است، افزود: فرزندان ما هشت سال مظلومانه جنگیدند و این روند ادامه پیدا کرده و به مدافعان حرم رسیده است؛ آیا نباید در راه معرفی و زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس قدم برداریم؟

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه باید ارزش‌های دفاع مقدس به طرق مختلف از جمله کتب درسی به نسل آینده معرفی شود، گفت: شهید حججی یک نماد است و در واقع از همه کسانی که در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند، تجلیل می‌کنیم.

وی یا بیان اینکه شهید حججی وارد کتاب درسی پایه دوازدهم شده و در روز جشنواره از آن رونمایی می‌شود، گفت: تدوین کتب درسی جدید، امسال به اتمام می‌رسد ولی برنامه‌های ما تمام نمی‌شود و اهداف راهنمای حوزه‌های یادگیری را در دست تدوین داریم.

تورانی تصریح کرد: تمام کتب درسی با اهداف سند تحول منطبق نشده  است و برای انطباق باید یک دوره‌ای طی شود؛ البته هنوز چارچوب راهنمای حوزه یادگیری تکمیل نشده و معلمان مدارس آشنایی کافی از اهداف برنامه درسی ندارند، ضمن اینکه همه امکانات و تجهیزات لازم برای انتقال مفاهیم فراهم نیست.

وی با بیان اینکه هنوز والدین نمره طلب می‌کنند نه آموزش مفاهیمی، اظهار کرد: باید کمک کنیم معلمان آموزش کافی ببینند؛ ریشه کتب درسی باید به جان معلمان و والدین بنشیند تا بخوبی منتقل شود.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین