پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:31 - 1400/03/31

فرهنگ مقاومت با شهید چمران به فعلیت رسید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان شهید چمران را یک شخصیت علمی، مبارز و ایثارگر خواند که با فعالیت‌های انقلابی گری، فرهنگ مقاومت را در جهان نهادینه و به فعلیت رساند.

احسان کامرانی در نشست فرهنگی واحد بندرعباس با گرامی داشت فرا رسیدن شهادت اسوه مقاومت و فداکاری دکتر شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید گفت: شهید چمران نمونه بارز یک شخصیت علمی و مبارز بود که منافاتی را در کسب علم و معرفت و مبارزه با سلطه و استکبار نمی دید و در این میدان علم و عمل ، با ایثار جان خود، مقاومت و شهادت را به عنوان یک فرهنگ جامع در دایره المعارف انقلاب معنی کرد.

این استاد تمام دانشگاه، از این مجاهد نستوه به عنوان گل سرسبد علم و معرفت یاد کرد و افزود: این شهید والا مقام  نمونه ای عالی و بارز از یک استاد بسیجی بود که در حوزه شناخت فرهنگ دینی به غایت درک معنوی رسیده بود و تمام تلاش خود را صرف خدمت به سربلندی اسلام ناب محمدی می کرد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد هرمزگان: تواضع، مهارت در تصمیم گیری مناسب، فروتنی و آزاده خواهی را از صفات بارز این شخصیت مبارز خواند و گفت: او در حالی که می توانست در بهترین موقعیت های مالی و دانشگاهی دنیا  روزگار بگذراند و در دنیای علم و تکنولوژی صاحب بهترین رتبه های علمی و دانشگاهی شود اما  وقتی اسلام را در خطر  دید، جان خود را در طبق اخلاص گذارد و به لبنان رفت و بعد از تدارک و سامان دهی میدان های مبارزه در جنگ ایران و عراق برای دفاع از منافع اسلام و مسلمانان وارد وطن خود شد.

وی با یادآوری اینکه امروز جامعه اسلامی نیازمند چنین شخصیت هایی برای تبلور اندیشه های دینی  و تجلی اصیل حرکت های اسلامی در عرصه میدان و دیپلماسی است اضافه کرد: امروز بدون تعارف ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند این اندیشه های ناب و متبلور دینی و علمی هستیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاههای استان هرمزگان  با اشاره به مبارزات این شخصیت وارسته و نقش او در اتحاد و وحدت نیروهای انقلابی و اسلامی بیان کرد: اساتید ما باید با مطالعه تاریخ انقلاب و نقش حماسه آفرینی های شهید چمران در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف نبرد،  مبارزه با رژیم صهیونیستی و رژیم بعثی عراق ، پی به زوایای شخصیتی این استاد فرهیخته، جان برکف و عالم بسیجی ببرند.

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید چمران، آرزوی امیدواری کرد: تا اساتید ما با حرکت علمی و عملی در این مسیر خطیر بتوانند در تربیت نسلی چمران گونه،  همت گمارند و زمینه را برای رشد تعالیم دینی و علمی به درستی رقم بزنند.

منبع: ایسکا نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین