پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:36 - 1400/04/03

پیوند با خدا انسان را به سرانجام خیر می‌رساند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توحید قلعه خداوند است و انسان را از همه خطرات دنیا و آخرت حفظ می‌کند، افزود: تنها خدا است که می‌تواند هر کاری را به نتیجه برساند بنابراین باید برای به سرانجام خیر رسیدن در اموراتمان به خداوند پیوند بخوریم.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند انسان را به راه خود دعوت و راهنمایی کرده است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید وجود من روشنایی، نور و حقیقت محض است و در دعوت من نقص و کمبودی نیست.

وی با بیان اینکه دعوت به حق باید بر اساس بصیرت باشد و هر کسی شایسته دعوت مردم به سمت خداوند نیست، گفت: دین راه است و افرادی باید باشند که ما را به سمت دین و خواسته های خداوند راهنمایی کنند و به ما بگویند که خدا کیست و وظیفه نسبت به پروردگار چیست.

استاد حوزه علمیه با بیان این که راه بدون راهنما گمراهی و ضلالت است، گفت: امام رضا علیه السلام فرمودند که خود خدا فرموده کلمه «لا اله الا الله» که همان توحید است قلعه من است و کسی که وارد این قلعه شود از عذاب آخرت من در امان است با این تفسیر که توحید و کلمه «لا اله الا الله» لفظ نیست بلکه یک حقیقت زنده است که باید در تمام شئون زندگی به آن ملتزم بود.

وی با بیان اینکه توحید قلعه خداوند است و انسان را از همه خطرات دنیا و آخرت حفظ می‌کند، افزود: تنها خدا است که می‌تواند هر کاری را به نتیجه برساند بنابراین باید برای به سرانجام خیر رسیدن در امورات به خداوند پیوند خورد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: پیامبر(ص) فرمودند هرکس مخلصانه بگوید «لا اله الا الله» و فقط خدا در زندگی او مطرح باشد و راه خدا، فرهنگ خدا و امر خدا را با هیچ چیزی شریک و مخلوط نکند به طوری که این کلمه او را از هرچه خدا حرام کرده باز دارد، وارد بهشت می‌شود.

وی افزود: دین راه است و خدا برای دینش ۱۲۴ هزار راهنما قرار داده و ائمه(ع) را بعد از پیامبر(ص) راهنمای دین قرار داد و بدون پیروی از این راهنمایان، انسان در همه چیز دین به اشتباه و گمراهی می‌افتد.

منبع: حوزه
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین