پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:25 - 1397/05/22

بررسی طرح حمایت از معیشت اقشار ضعیف

از سرمایه‌های کارگران در تامین اجتماعی صیانت می‌کنیم

سرپرست وزارت کار درباره حفظ منابع تامین اجتماعی برای کارگران گفت: برنامه های آقای ربیعی در این راستا دنبال می‌شود؛ ما موظفیم از سرمایه‌های کارگران در سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.

به گزارش کارگرانلاین، انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش تعاونی های دهیاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به فارس درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از معیشت اقشار ضعیف و کارگران گفت : همانطور که رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی اعلام کردند، سیاست گذاری هایی در دست انجام است که بتوانیم اقشاری که نیازمند حمایت ویژه هستند را مورد توجه ویژه قرار دهیم تا افزایش قیمت‌ها آنها را دچار مشکل نکند که این طرح مستمری بگیران کمیته امداد، سازمان بهزیستی و هم حداقل حقوق بگیران را شامل خواهد شد.

وی درباره نشست شور ای عالی اشتغال برای بررسی اصلاح دستمزد و سبد معیشت کارگران گفت: هنوز سیاستی در این مورد اتخاذ نشده است بلکه برنامه‌‌هایی که در این زمینه اعلام شد، در دست بررسی است.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حفظ منابع تامین اجتماعی برای کارگران گفت: برنامه های آقای دکتر ربیعی در این راستا به شدت دنبال می‌شود؛ ما مکلف و موظفیم از سرمایه‌های کارگران در سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.
وی همچنین درباره اشتغال روستایی با تاکید بر اینکه جوامع روستایی از ظرفیت‌های بالقوه کشور ما هستند، ادامه داد: هم چه منابعی که برای اشتغال آنها نیاز است می‌تواند کمتر از جوامع شهری باشد و هم ظرفیت‌های خوبی در اجتماعات روستایی وجود دارد که می‌تواند زمینه اشتغال را فراهم کند.

محسنی بندپی با اشاره به موضوع همایش امروز گفت: کاری که امروز صورت گرفته پیوند بین دهیاری ها و تعاونی ها بود تا بتوانیم در قالب حمایت از تعاونی‌زمینه اشتغال جوامع روستایی فراهم کنیم و به اشتغال روستایی رونق بدهیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سرشماری سال ۹۵ در روستاها سکونت دارند، گفت: این رقم نسبت به سرشماری سال ۹۵ نشان می‌دهد که مهاجرت بسیاری صورت گرفته چرا که ما نسبت به اشتغال روستاها کم توجهی کرده‌ایم.
سرپرست وزارت کار گفت: در این دولت اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال مولد در همه جوامع و توجه ویژه به اشتغال روستایی است و به همین دلیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری شرایط ضمانت ۲۵۰ میلیون تومانی را برای تعاونی‌های روستایی و همچنین برای زنان روستایی که در تولید فرآورده های غذایی و صنایع دستی نقش دارند و می‌توانند اشتغالزا باشند، بهره‌برداری از ضمانت ۳۰۰ میلیون تومانی را فراهم کرده است.
وی همچنین گفت: راه اندازی سامانه ای را در دستور کار داریم که تعاونی های برتر در روستاها شناسایی شوند و موانع پیش روی جوشان شدن این تعاونی ها برداشته شود تا بتوانیم اشتغال مولد را در روستاها فراهم کنیم.
محسنی بند پی گفت: اشتغال مولد از چند جهت می تواند به ما کمک کند؛ اول اینکه مهاجرت را کم کنند؛ دوم اینکه بار مالی اشتغال در روستاها بسیار کمتر از اشتغال زایی در شهرهاست و زمینه ماندگاری روستایی در روستاها با این کار فراهم می شود.
 منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین