پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:34 - 1397/07/08

آخرین حاشیه سازی های وزیر راه در آخرین روزهای وزارت

چرا آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی که این روزها خبرهایی از پایان وزارتش به گوش می رسد، در آخرین روزهای وزارت هم از حاشیه سازی دست بر نمی‌دارد؟

به گزارش کارگرآنلاین، وزیر راه و شهرسازی به تازگی مدعی جعلی بودن دانشنامه رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شده است. آخوندی پیش از این نیز ضمن مخالفت با توصیه رئیس‌جمهوری برای تعویق دو ماهه انتخابات هیئت‌ مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها برای اکبر ترکان مشاوری روحانی ابراز تاسف کرده و اتهاماتی را متوجه وی کرده بود. اقدامات وزیر راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی همزمان شده با بحث استعفا و استضیاح وی.

برخی می‌گویند این قبیل اقدامات فرار به جلوی آقای وزیر است تا به این ترتیب وی هیچ پاسخگویی به عملکرد 5 ساله خود در بخش مسکن و حمل‌ونقل نداشته باشد. واقعیت آن است که متاسفانه در دولت افرادی که در راس آنها آقای آخوندی بوده و هست ناکارآمد و ناتوان هستند و هر از چند گاهی برای فرار از پاسخگویی و مطالباتشان در حواشی سیر می‌کنند.

این قبیل افراد برای فرار از ناکارآمدی سعی می‌کنند حاشیه سازی کنند، این روش در دوره آقای خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات نیز انجام می‌شد. در آن زمان عمدتا وزرا با چنین حربه‌هایی از پاسخگویی به مطالبات اصلی فرار  می‌کردند.

وزرات راه و شهرسازی یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های این دولت است که متاسفانه نابجا این ادغام شد و هر کسی توان اداره این وزارتخانه را ندارد. وزیر راه و شهرسازی کنونی که آدم تکنوکرات و اصلاح طلبی است نمی‌توانست برای این وزارتخانه کارایی لازم را داشته باشد.

ناکارآمدی شخص وزیر راه موجب شده تا  وی در حدود 5 سال چه در بحث مسکن ، چه در حمل‌ونقل، چه در بخش ریلی که از اهمیت بسیاری برای کشور برخودار است و چه در حوزه‌های معماری و شهرسازی عملکرد قابل دفاعی نداشته باشد.

وزیر راه وشهرسازی اخیرا برای حاشیه سازی به مباحث سازمان نظام مهندسی ساختمان پرداخته، سازمانی که  تشکل و ساختار و قانون دارد، اما با ورودهای نابجای آخوندی، طیف گسترده‌ای از مهندسان از رفتار وی نارحت بوده و هستند.

از سوی دیگر بسیاری از مهندسان منتقد عملکرد وزیر راه و شهرسازی برای انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان‌ها رد صلاحیت شده‌اند. البته با این وجود در انتخابات هفته گذشته برخی استان‌ها عمده کسانیکه رای آورده‌اند افرادی هستند که جزو منتقدان و مخالفان هستند و تیر آخوندی در این رابطه به سنگ خورده است.

وزیر راه و شهرسازی طی روزهای اخیر پا را فراتر نهاده و مدعی جعلی بودن دانشنامه رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی کشور شده است. فرافکنی و برخوردهای وزیر راه و شهرسازی با هدف حذف برخی رقبا در حال انجام است که بارزترین آنها تعلیق پروانه اشتغال به کار فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده است.

مهدی هاشمی رئیس اسبق این سازمان بر پیگیری قضایی و حقوقی ادعاهای وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است.به طور قطع مدارک تحصیلی رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در  نظام مهندسی، وزارت کشور، وزارت راه و... موجود است و به راحتی می‌توان صحت و سقم آن را مشخص کرد.

از سوی دیگر وزیر راه وشهرسازی می‌توانست به راحتی موضوع جعل دانشنامه را از طریق شورای انتظامی نظام مهندسی یا قوه قضاییه پیگیری کند. همچنین نقض حکم رئیس‌جمهوری برای فرج‌الله رجبی از سوی مدیر رده‌پایین تر مانند آخوندی تامل‌برانگیز و مایه تاسف است.

در آخر ذکر این نکته ضروری است که سایت‌های خبری بیگانه و ضد انقلاب آمدنیوز اولین اخبار مربوط به اقدامات غیرقانونی وزیر راه و شهرسازی درباره سازمان نظام مهندسی ساختمان را منتشر کرد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین