پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:51 - 1397/07/11

برنامه‌های ویژه بسیج هنرمندان برای ۴۰ سالگی انقلاب

کلیات اشعار سبزواری منتشر می‌شود برنامه‌های ویژه بسیج هنرمندان برای ۴۰ سالگی انقلاب/ کلیات اشعار سبزواری منتشر می‌شود

به گزارش کارگرانلاین، امیر نصیربیگی، رئیس بسیج هنرمندان در گفت‌وگو با  فارس، درباره فعالیت‌های اخیر این سازمان گفت: از زمانی که بنده مسؤولیت بسیج هنرمندان را پذیرفتم، در گام اول به تشکیل و ترمیم انجمن‌های تخصصی پرداخته شد. ۱۰ انجمن تخصصی در بسیج هنرمندان وجود دارد که متشکل از نخبگان و سرآمدان رشته‌های مختلف هنری است. این انجمن‌ها بار دیگر احیا و فعال شدند. این ۱۰ انجمن حدود ۳۳۰ انجمن استانی را هدایت تخصصی می‌کنند تا کارهای حرفه‌ای‌تر و با کیفیت‌تری تولید شود.

وی ادامه داد: در حوزه جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج که یکی از جشنواره‌هایی بود که در سال‌های گذشته هم برگزار شده است، انجمن سرود و موسیقی بسیج کارهای مقدماتی این جشنواره را انجام داده فراخوان‌هایش آماده شده و ابلاغیه‌های آن به استان‌ها زده شده است. تا چند روز آینده فراخوان این جشنواره منتشر می‌شود که محور اصلی این فراخوان، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.

نصیربیگی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری به اهمیت سرود داشتند، امسال این جشنواره با محوریت سرود برگزار می‌شود. یکی از حُسن‌های جشنواره امسال این است که بر پایه آرا و نظرات مردمی برنامه‌ریزی شده است و انتخاب‌کننده اصلی آثار مردم خواهند بود. ما در حال تدارک بستری هستیم که مردم بتوانند از طریق آن سرودها را تماشا کنند و نظراتشان را اعلام کنند.

رئیس بسیج هنرمندان بیان کرد: در حوزه شعر ما به رسم ادب تعهدی داشتیم که رسم تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله استاد مرحوم حمید سبزواری است که زحمات بسیاری برای نظام و انقلاب کشیده بودند. مجموعه کلیات آثار استاد سبزواری را برای چاپ آماده می‌کردیم که یک بخش از آن به مشکل خورد، اما به حمدالله آن مشکل برطرف شده است و به‌زودی این کتاب چاپ خواهد شد. احتمالاً در روز ۱۳ آبان مراسم رونمایی از این کتاب را خواهیم داشت.

وی گفت: کتاب شعر ویژه انقلاب با عنوان «زنان کوچه صبح»، یکی دیگر از آثار سازمان بسیج هنرمندان است که از ۱۰۰ شاعر گردآوری شده است. این اثر هم در ماه‌های آینده چاپ و رونمایی می‌شود.

نصیربیگی گفت: در حوزه داستان ما سه برنامه محوری داریم که یکی از آنها تولید آثار در زمینه کودکان‌ و نوجوانان است. یکی دیگر از این برنامه‌ها، کارنامه ادبیات داستانی انقلاب است که با محوریت استان‌های ما انجام خواهد شد. این کارنامه داستانی در دو یا سه جلد چاپ می‌شود. برنامه سوم ما در این بخش، نقد آثار است که آثار خود حوزه دفاع مقدس را با حضور صاحب نظران نقد و بررسی خواهیم کرد.  

وی درباره فعالیت‌هایی انجام شده در حوزه خوشنویسی بیان کرد: با توجه نزدیک شدن به اربعین حسینی، انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان به صورت متمرکز در تهران و ۱۵ استان دیگر نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «ناله نی» را با حضور همه خوشنویسان و با رویکرد نهضت پرفروغ حسینی برگزار خواهند کرد.

رئیس بسیج هنرمندان درباره حوزه تئاتر و فیلم گفت: در این حوزه طرح‌های حمایتی در نظر گرفته شده که در حال حاضر در مرحله بررسی است و درباره این طرح‌ها در روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین