پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:53 - 1397/11/01

عاقبت مدیرعامل سابق سایپا در انتظار مدیرعامل فعلی ایران خودرو است

سراج با اشاره به بررسی صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل کشور، گفت: کتباً مجوزی به سایپا یا خودروسازی های دیگر برای افزایش قیمت داده نشده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، طی چند هفته اخیر دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو قیمت محصولات خود را به شکل چشم گیری افزایش دادند.

ایران خودرو این افزایش قیمت را با جهش ۳۰ درصدی آغاز کرد و سایپا هم قیمت پراید را که ارزانترین خودروی ایران است، از ۲۸ میلیون تومان به بیش از ۳۳ میلیون افزایش داد.

ظاهرا مدیرعامل ایران خودرو به همین افزایش قیمت هم قانع نیست و در حال صاف کردن جاده‌ای شیب دار برای پرواز قیمت‌های ایران خودرو است.

وی روز پیش گفته بود که افزایش قیمت‌ها پلکانی خواهد بود تا به مشتریان فشار وارد نشود؛ بنابراین به نظر می‌رسد در آینده نزدیک دوباره قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.

چند روز قبل محمد رضا سروش مدیر عامل سایپا برکنار شد و بسیاری معتقدند که همین افزایش قیمت بی سابقه محصولات سایپا علت برکناری او از سوی هیئت مدیره بوده است.

این برکناری می‌تواند برای مدیر عامل ایران خودرو حامل این پیام باشد، که عاقبت قراردادن قیمت خودرو بر روی سکوی پرواز، سقوط از سکوی مدیرعاملی است.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص قانونی نبودن افزایش قیمت محصولات سایپا گفت: در رابطه با مجوز سایپا برای افزایش قیمت محصولاتش استعلام کردیم، اما متاسفانه هنوز پاسخی نداده اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: طبق بررسی صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل کشور، کتباً مجوزی به سایپا یا خودروسازی‌های دیگر برای افزایش قیمت داده نشده است.

وی تصریح کرد: البته احتمال اینکه مصوبه‌ای داشته باشند وجود دارد، ولی هنوز پاسخ کتبی سازمان بازرسی را نداده اند.

سراج با بیان اینکه پیرو مکاتبات قبلی مجدداً روز یکشنبه مکاتبه و پیگیری کردیم اظهار کرد:، ولی متاسفانه هنوز پاسخ قانع کننده‌ای برای ما ارسال نکردند.

سراج توضیح داد: سازمان بازرسی کل کشور لحظه به لحظه پیگیر است و هنگامی که به نتیجه برسیم به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت‌ها از جمله سایپا برای ارائه پاسخ به سازمان بازرسی مهلت دارند یا خیر گفت: مهلت طولانی نمی‌دهیم و نهایتاً تا آخر هفته جاری حتما باید پاسخ خود را ارائه کنند.

وی افزود: اگر در این مدت پاسخی ارائه نکنند، قطعاً به صورت حضوری ورود کرده و اگر مجوزی نداشته باشند، اقدام می‌کنیم.

شرکت خودرو سازی سازی سایپا طی هفته‌های اخیر به شکلی قیمت محصولات خودر را افزایش داد، که در حال حاضر قیمت پراید به عنوان ارزانترین خودروی ایرانی از ۲۸ میلیون تومان به بیش از ۳۳ میلیون تومان رسیده است.

همچنین شرکت خودروسازی ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصدی قیمت محصولات خود، کف قیمت خودروهایش را به ۴۰ میلیون تومان رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت خودرو‌های پرتیراژ از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین