پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00001:40 - 1400/04/17

مرگ مشکوک مادر باردار و نوزادش در بیمارستان ارومیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت : اتفاق ناگوار ‌ مرگ مادر و نوزادش در بیمارستان زنان دکتر مهزاد ارومیه به عنوان یک فاجعه می باشد که این اتفاق ناگوار می توانست در سایر بیمارستانهای کشور نیز رخ دهد.

جواد آقازاده اظهار داشت: اتفاق ناگوار ‌ مرگ مادر و نوزادش در بیمارستان فوق تخصصی زنان دکتر مهزاد ارومیه به عنوان یک فاجعه می باشد که این اتفاق ناگوار می توانست در سایر بیمارستان‌های کشور نیز رخ دهد.

وی تصریح کرد: مرگ مادر باردار جزء خطوط قرمز دانشگاه می‌باشد و از نظر شاخص‌های بهداشتی و ارزشیابیWHO در رتبه‌بندی کشوری نیز تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌‌غربی افزود: برای کنترل مادران باردار از ماه‌های اول بارداری تا قبل زایمان و حتی در حین زایمان پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود که در خانه‌های بهداشت تا مراکز تخصصی زایمان انجام می‌شود.

آقازاده اضافه کرد:به علت نامشخص بودن مرگ این مادر باردار، رئیس بیمارستان، همکاران و پزشکان مربوطه اصرار بر کالبدشکافی بیمار داشتند تا علت مرگ مشخص شود که با رضایت همراهان بیمار به پزشکی قانونی ارجاع داده شد.

وی ضمن تشکر از حساسیت رئیس دادگستری، دادستان ، فرماندهی نیروی انتظامی و نظام پزشکی استان در این قضیه که با تشکیل جلسه به بررسی موضوع پرداخته بودند، گفت: ما نیز در سطح دانشگاه پیگیر موضوع هستیم و به محض مشخص شدن نتیجه پزشک قانونی، کمیته علت مرگ مادر در بیمارستان با هیاتی متشکل از رئیس دانشگاه، معاون درمان و متخصصین امر برگزار خواهد شد که اگر قصوری متوجه فردی باشد برخورد مقتضی از طرف دانشگاه و سازمان نظام پزشکی انجام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پایان با آرزوی سلامتی برای مردم خواستار جدی گرفتن بحث کرونا و واکسیناسیون شد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین