پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10122:59 - 1397/12/04

علوم اسلامی ؛

برای در امان ماندن از اجنه چه باید کرد؟ راه آسان وارد نشدن شیطان ها به خانه

اگر شما در پی آن هستید که اجنه را از خود دور نگهدارید لازم نیست به نزد رمالان و کف بینان دروغین بروید، بلکه بهتر است به روایات ائمه اطهار (ع) رجوع نمایید!

به گزارش کارگر آنلاین ؛ بر اساس روایات معتبر برجای مانده، همانگونه که اجنه دارای غم و شادی، غصه و حزن و امید و آرزو هستند، ترس و وحشت نیز دارند، چرا که بعضی عوامل و موجودات به آنان ضرر می زنند و یا جان آنان را به خطر و نیستی می کشانند. در نتیجه، طبیعی است که یک موجود زنده از چیزهایی که به او آسیب های سخت می رساند و منافع او را به خطر می اندازد بترسد و از آن هراس داشته باشد.

ترس از کبوتر و خروس سفید

اجنه از بعضی از حیوانات بسیار هراس دارند، مانند کبوتر، خروس سفید و اسب اصیل؛ چنانکه آمده است: جن ها داخل خانه ای که در آن خانه اسب اصیل باشد نمی شوند.

آنان از کبوتر نیز وحشت فراوان دارند مخصوصا اگر کبوتر دو رنگ و یا سفید باشد. در روایتی امام صادق (ع) فرموده اند: «هر خانه ای که در آن کبوتر باشد آفتی از جن به اهل آن خانه نمی رسد».

امام موسی بن جعفر (ع) نیز می فرمایند: «بال و پر زدن کبوتر باعث گریختن و دور شدن شیاطین اجنه می شود».

یکی دیگر از حیواناتی که جنیان از آنها هراس دارند و داخل آن خانه ای که این حیوان در آن باشد نمی شوند، خروس سفید است. در حدیث معبتری که از اما صادق (ع) وارد شده حضرت می فرمایند: «خروس بال گشاده  سفید اگر در خانه ای باشد آن خانه و هفت خانه ی اطراف آن را از بلاها نگه می دارد و یک بال زدن کبوتر دو رنگ بهتر است از هفت خروس سفید».

گفتن بسم الله

با گفتن «بسم الله» شیاطین و اجنه از آن محل دور می شوند، به همین علت گفته اند قبل از ریختن آب جوش بر روی زمین «بسم الله» بگوئید تا اجنه از آنجا دور شوند و یا قبل از خوردن غذا «بسم الله» بگویید تا در طعام شما شریک نشوند و از برکت آن غذا نکاهند.

از پیامبر اکرم (ص) سوال شد: آیا شیطان با انسان هم غذا می شود؟ حضرت فرمود: «آری، هر سفره ای که بر سر آن «بسم الله» گفته نشود، شیطان با افراد آن سفره، هم غذا می شود و خداوند برکت را از آن می برد».

آیات و ادعیه سفارش شده

یکی دیگر از راه های دفع اجنه بی تردید آیات وادعیه ای می باشد که از سوی ائمه اطهار (ع) سفارش شده است، به نحوی که از امام صادق (ع) روایت شده که حضرت فرمودند: «برای دفع دیو و پری سوره  جن را هفت بار بخوانید».

اگر آیه 144 از سوره آل عمران را هفت مرتبه بر آب بخوانند و سپس به کسی که گرفتار جن زدگی شده است بخورانند دیگر جن نمی بیند و او را اذیت نمی کنند، آیه مبارکه این است: « وَ مَا محُمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِیْن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلىَ أَعْقَابِکُمْ ...».

همچنین اگر اجنه خانه ای را مورد هجوم سنگ قرار دهند برای دفع سنگ انداختن جنیان این دعا نافع است: «حَسبی الله کفی سَمع الله لمَن دُعا لَیس وَراء الله منتهی»

*اگر در خانه جنی وارد شود و اهل خانه را بترساند این دعا را اهل خانه نوشته و هنگام خواب در زیر سربگذارد:

بَسم الله الرَحمنِ الرَحیم

هَذَا کِتَابٌ مِنْ مُحَمَّدٍ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِینَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، إِلَى مَنْ طَرَقَ الدَّارَ مِنَ الْعُمَّارِ وَالزُّوَّارِ وَالصَّالِحِینَ، إِلا طَارِقًا یَطْرُقُ بِخَیْرٍ یَا رَحْمَنُ، أَمَّا بَعْدُ: فَإِنَّ لَنَا وَلَکُمْ فِی الْحَقِّ سَعَةً، فَإِنْ تَکُ عَاشِقًا مُولَعًا، أَوْ فَاجِرًا مُقْتَحِمًا أَوْ رَاغِبًا حَقًّا أَوْ مُبْطِلا، هَذَا کِتَابُ اللَّهِ تَبَارَکَ وَتَعَالَى یَنْطِقُ عَلَیْنَا وَعَلَیْکُمْ بِالْحَقِّ، إِنَّا کُنَّا نَسْتَنْسِخُ مَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ، وَرُسُلُنَا یَکْتُبُونَ مَا تَمْکُرُونَ، اتْرُکُوا صَاحِبَ کِتَابِی هَذَا، وَانْطَلِقُوا إِلَى عَبَدَةِ الأَصْنَامِ، وَإِلَى مَنْ یَزْعُمُ أَنَّ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لا إِلَهَ إِلا هُوَ کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلا وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ حم لایبصرون، حمعسق تُفَرِّقَ أَعْدَاءَ اللَّهِ، وَبَلَغَتْ حُجَّةُ اللَّهِ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ فَسَیَکْفِیکَهُمُ اللَّهُ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ».

همچنین آمده است که ابودجانه از آزار اجنه به پیامبر اکرم (ص) شکایت کرد، حضرت نیز دعای فوق را به ایشان دادند. ابودجانه می گوید: نوشته پیامبر (ص) را گرفتم و با خود به منزل بردم. شب، هنگام خواب آن را زیر سرم گذاشتم، ناگاه متوجه شدم صدای داد و فریادی می آید که می گوید: ای ابودجاجه! این نوشته را از زیر سرت بردار و از خانه ات بیرون کن، ما هم قول می دهیم از خانه ی تو برویم و دیگر در پیش چشمان تو دیده نشویم.

من نیز به آنها گفتم: این مکتوب را بدون اجازه پیامبر (ص) بر نمی دارم. تا صبح آنها در خانه گریه و شیون می کردند و صدای فریادشان بلند بود. صبح هنگام به محضر پیامبر (ص) رسیدم و اتفاق دیشب را نقل کردم، پیامبر (ص) فرمودند: «ای ابودجانه! آن مکتوب را از خانه ات بردار و آنان را آزاد کن، قسم به آن خدایی که مرا به پیامبری برگزید، اگر آن مکتوب را برنداری آنان تا روز قیامت در آتش معذب خواهند بود».

علاوه بر این امام باقر (ع) فرمودند: «کسی که جن زده شده، برایش هر یک از سوره های حمد و معوذتین را ده مرتبه بخوانند و سپس در ظرفی با مشک و زعفران این سوره ها را نوشته و بعد آن را با آب بشویند و به شخص جن زده بخورانند و مقداری را هم در آب وضو و غسلش بریزند، در آن موقع از شر جن خلاص شود».

 

چکار کنیم که شیطان وارد خانه مان نشود؟ مجموعه : توصیه های اخلاقیچکار کنیم که شیطان وارد خانه مان نشود؟

شیطان به درون شما راه پیدا میکند و شما را وسوسه به اعمال زشت و نادرست وادار میکند. عبدالله بن عوف گفته است:” شبی خواب دیدم که قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی کردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و کاخ های زیادی به من نشان دادند. به من گفتند: درهای این کاخ را بشمار ؛ من هم شمردم ۵۰ درب داشت .
 
 
بعد گفتند: خانه هایش را بشمار. دیدم ۱۷۵ خانه بود. به من گفتند این خانه ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم که از خواب پریدم و خدا را شکر گفتم
 
صبح که شد نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف کردم .
 
 
او گفت : معلوم است که تو آیه الکرسی زیاد می خوانی. گفتم : بله ؛ همین طور است. ولی تو از کجا فهمیدی. گفت برای اینکه این آیه ۵۰ کلمه و ۱۷۵ حرف دارد. من از زیرکی حافظه او تعجب کردم. آنگاه به من گفت : هر که آیه الکرسی را بسیار بخواند سختی های مرگ بر او آسان می شود.
 
 
چکار کنیم که شیطان وارد خانه مان نشود؟
 
شیطان را فراری دهید :
 
 
۱- آیه الکرسی نوری از آسمان است .
 
۲- آیه الکرسی آیتی از گنج عرش است .
 
۳- آیه الکرسی باعث ایمنی در سفر است .
 
۴- آیه الکرسی اعلاء ترین نقطه قرآن است .
 
۵- ذکر رسول مکرم اسلام در بستر؛ خواندن آیه الکرسی بود .
 
۶- با خواندن آیه الکرسی انسان دچار هیچگونه آفتی نخواهد داشت .
 
۷- برای رفع فقر آیه الکرسی موثر است و کمک الهی از غیب می رسد .
 
۸- همه چیز در آیه الکرسی است یعنی کرسی گنجایش آسمانها و زمین را دارد .
 
۹- در تنهایی آیه الکرسی بخوانی باعث رفع ترس می شود و از سوی خدا کمک می رسد .
 
۱۰- آیه الکرسی رادر نماز ها ؛ روزها؛ شبهای ایام هفته ؛ سفرها و در نماز شب و دفن میت بخوانید .
 
۱۱- هنگام خواب نیز آیه الکرسی بخوانید زیرا با عث می شود خداوند فرشته ای نگهبان و محافظت بگمارد تا صبح سلامت بمانی .
 
۱۲- هر گاه از درد چشم شکایت داشتی آیه الکرسی بخوانید و آن درد را اظهار نکنید آن درد بر طرف می شود و از آن عافیت می طلبید .
 
۱۳- پیامبر اسلام (ص) : در خانه ای که آیه الکرسی خوانده شود ابلیس از آن خانه دور می شود و سحر وجادو در آن خانه وارد نمی شود .
 
۱۴- آیه الکرسی پایه و عرش الهی است و هدف از خواندن آن این است که مردم در عبادت جز خداوند کسی را نپرستند و به ذلت فرو نروندو روح یکتا پرستی ایجاد کنند و از بندگی ناروا آزاد شوند و آیه الکرسی عقلها را بیدار و اله حقیقی را معرفی و خدای دانا و توانا را به مردم می شناساند .
 
۱۵- وقت غروب ۴۱ بار آیه الکرسی را بخوانی حاجت روا می شوی ۰ ( ۴۱ بار تا علی العظیم بخوان یعنی یک آیه ) مجرب است ۰ و برای رفع هم و غم ؛ شفای مریض ؛ درمان درد؛ رحمت خداوند و زیاد شدن نور چشم آیه الکرسی را مدام بخوانید .
 
۱۶- اگر مومن آیه الکرسی را بخواند و ثوابش را برای اهل قبول قرار دهد خداوند ملکی را بر او مقرر می کند که برایش تسبیح کند .
 
۱۷- آیه الکرسی در مزرعه و مغازه پنهان کردن باعث برکت مزرعه و رونق گرفتن کسب است .
 
۱۸- از پیامبر نقل نموده اند که : این آیه عظیم تر از هر چیزی است که حق تعالی آفریده است .
 
۱۹- چند چیز حافظه را زیاد می کند یکی از آن خواندن آیه الکرسی است .
 
۲۰- هر شب آیه الکرسی را بخوانی تا صبح در امان خدا هستی .
 
۲۱- هر صبح آیه الکرسی را بخوانی تا شب در امان خدا هستی .
 
۲۲- آسان شدن مرگ بوسیله آیه الکرسی است .
 
۲۳- آیه الکرسی عظیم ترین آیه در قرآن است .
 
۲۴- برای حفظ مال و جان آیه الکرسی بخوان .
 
۲۵- آیه الکرسی ویرانگر اساس شرک است .
 
۲۶- آیه الکرسی سید سوره بقره است
 
ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻻَ ﺇِﻟَٰﻪَ ﺇِﻻَّ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤَﻲُّ ﺍﻟْﻘَﻴُّﻮﻡُ ۚ…..

منابع:

1ـ علامه مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج60: 125، 133؛ ج 92: 258.

2ـ علامه مجلسی، محمد باقر، حلیة المتقین: 263- 264.

3ـ محمدتقی مجلسی، محمد باقر، روضه المتقین، ج1: 105.

4ـ علمی، محمدحسن، مجمع الدعوان الکبیر: 49.

5ـ نصراللهی، محمدابراهیم، هزار و یک نکته: 74.

*حمزه، جعفر، دنیای ناشناخته جن: 123- 125، 236- 239.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
ببین ما یه بازی کردیم یه روح وارد بدن من شد و من خاستم یکی رو خفه کنم من نمیدونستم اما همه بهم گفتن من چیغ زدم و و اوفتادم زمین بعد حالم خوب شد برای رفع این باید چیکار کنیم
میشه داخل یک چیزی بزاریم و گردن حیوانمون قرار بدیم تا شیاطین ازش دور بشن.چون دارن از خونمون دورش می کنن
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین