پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ21115:06 - 1397/12/07

توصیه به جویندگان کاری که اهل ریسک نیستند!

با سه میلیون تومان یک کسب و کار پر درآمد داشته باشید+اسامی 428 شغل خانگی!

یک کارشناس کارآفرینی و مدرس کسب و کار به جوانان و کارجویانی که علاقمند به آغاز یک کسب و کار هستند اما ریسک پذیری و سرمایه بالایی ندارند توصیه کرد: از کسب و کارهای خرد و خانگی شروع کنند که با پنج میلیون تومان و مبالغ کمتر هم می‌توان آنها را راه اندازی کرد.

یک کارشناس کارآفرینی و مدرس کسب و کار به جوانان و کارجویانی که علاقمند به آغاز یک کسب و کار هستند اما ریسک پذیری و سرمایه بالایی ندارند توصیه کرد: از کسب و کارهای خرد و خانگی شروع کنند که با پنج میلیون تومان و مبالغ کمتر هم می‌توان آنها را راه اندازی کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، مسلم خانی مهمترین عامل راه‌اندازی یک کسب و کار را داشتن ایده دانست و گفت: ایده نقطه آغاز کارآفرینی است و کارآفرینان موفق از میان صدها ایده یکی را پرورش داده و آن را به موفقیت رسانده‌اند، لذا وفور ایده و بانک ایده نشانه خوبی برای شروع کارآفرینی و کسب وکار است.

به اعتقاد وی، شکست در یک کسب و کار می‌تواند تجارب زیادی را به دنبال داشته باشد چرا که شکست به منزله یافتن راههای جدید برای رسیدن به موفقیت است.

خانی درباره علاقمندان ورود به فعالیت‌های مرتبط با صنایع دستی و دست سازها، گفت: اکنون که در آستانه سال جدید قرار داریم، استقبال از صنایع دستی و محصولات دست ساز بسیار است و برای مردم هم جذابیت دارد، لذا افراد علاقمند به چنین کسب و کارهایی می‌توانند بخشی از یک مغازه را برای شروع کار خود در نظر بگیرند یا به شکل فروش مستقیم و از طریق شبکه‌های اجتماعی محصولاتشان را معرفی و به فروش برسانند.

معرفی و فروش محصولات از طریق سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی

وی گفت: با توجه به گسترش ارتباطات در فضای مجازی، فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ اینترنتی حتی برای رستوانی که آبگوشت سنتی طبخ می‌کند، سودمند است و لذا عروسک‌ها یا صنایع دستی را می‌توان از این طریق به مشتریان معرفی و عرضه کرد، اما نکته مهم این است که عروسک‌ها و صنایع دستی داستان داشته باشند. اگر جناب خان امروز مهم می‌شود برای این است که داستانی برای خودش دارد و از شخصیت و دیالوگ برخوردار است و چنین عروسکی برای مردم جذاب است.

مشاور ارشد کارآفرینی و کسب و کار که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، متذکر شد: هندوستان در حوزه صنایع دستی رقابت تنگاتنگی با ایران دارد ولی آنها با توجه به تنوع محصولاتشان به سمت بسته‌بندی‌های جذاب رفته‌اند لذا ما نباید صرفاً عرضه محور باشیم بلکه باید تولیدات خود را بر اساس خواست و سلیقه مشتریان عرضه کنیم و در این راه تولید سفارشی را که مطابق با متد جدید روز است در دستور کار قرار بدهیم.

ایجاد یک کسب و کار با سه میلیون تومان!

این استاد دانشگاه همچنین درباره متقاضیان کسب و کاری که سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی دارند و در فکر شروع یک کسب و کار هستند، گفت: این افراد در صورت تمایل وارد مشاغل خانگی شوند و درون یک منزل کاری را شروع کنند. هم اکنون خیلی از کسب و کارهای خرد و خانگی را صاحبان کسب و کارها با ۵ میلیون تومان و سه میلیون تومان راه‌اندازی می‌کنند. صد میلیون تومان سرمایه خوبی است، ولی باید با توجه به مهارت و تخصص و دانشی که داریم به کار بگیریم. امروز ۴۲۸ رشته شغل وجود دارد که می‌توان در منزل راه اندازی کرد و ادیتوری، تدریس خصوصی، برنامه نویسی، نویسندگی، بازاریابی، آشپزی و قالیبافی از جمله این شغل‌ها است.

توصیه به جوانانی که اهل ریسک نیستند

خانی گفت: توصیه من به جوانان و متقاضیان کسب و کاری که اهل ریسک نیستند این است که از کسب و کارهای خرد و کوچک شروع کنند تا به مرحله خودباوری و اعتماد به نفس برسند. ورود به مشاغل خرد و خانگی بهترین کسب و کار برای کسانی است که ریسک پذیری کمتری برای ورود به بازار کار دارند.

وی همچنین درباره علاقمندان به ورود در حوزه بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی، توصیه کرد: حتماً قبل از شروع با ابزارها و تجهیزات آشنا شوند و پیشنهاد کرد برای این کار تیمی از دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی تشکیل شود تا در ارتباط گیری با مشتریان اطلاعات دقیقی ارائه کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار تشنه تجهیزات پزشکی و طب سلامت است، متذکر شد: رقابت در این حوزه تخصصی است و نباید از بستر وب، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی غافل بود. امروز یکی از بهترین شیوه‌ها برای معرفی محصولات از جمله ابزارها و تجهیزات پزشکی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، ولی قبل از آن باید مجوزهای لازم را از وزارت صمت و وزارت بهداشت گرفته باشیم و در قالب گروهی کار را دنبال کنیم که تأثیرگذاری و موفقیت بیشتری به همراه دارد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین