پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:54 - 1397/12/13

دیه مرد مسلمان برای سال آینده ۲۷۰ میلیون تومان تعیین شد

دیه یک مرد مسلمان در سال ۹۸ در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی برای ماه‌های غیر حرام، ۲۷۰ میلیون و برای ماه‌های حرام ۳۶۰ میلیون تومان تعیین شد.
به گزارش کارگرآنلاین، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه جلسه مسئولان عالی دستگاه قضایی در رابطه با مباحث مطرح شده در این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی مطرح شد، بحث دیه بود.
 
وی با اشاره به اینکه طبق قانون رئیس دستگاه قضایی ابتدای هر سال باید مبلغ دیه را تعیین و اعلام کند، افزود: امسال خیلی از مسئولان ذیربط و نیز رئیس کل بیمه مرکزی تقاضا داشتند که این تعیین میزان دیه در جهت تسهیل امور مردم و قرارداد‌هایی که می‌خواهند منعقد کنند هر چه زودتر اعلام شود، بنابراین در جلسه امروز بحث دیه مورد رسیدگی قرار گرفت البته روز گذشته بنده یک جلسه مقدماتی با حضور 15 نفر از کارشناسان ذیربط داشتم که در جلسه امروز نتیجه آن مطرح شد.
 
وی تصریح کرد: نهایتاً در جلسه امروز مقرر شد که دیه یک مرد مسلمان در سال جدید 270 میلیون تومان برای ماه‌های غیرحرام باشد که البته به طور طبیعی یک سوم همین مبلغ برای ماه‌های حرام به این مبلغ اضافه می‌شود؛ یعنی در ماه‌های حرام 90 میلیون بر این 270 میلیون تومان افزوده می‌شود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین