پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:08 - 1397/12/16

ماجرای شوخی زشت در شبکه کردستان با نانوایی سنگکی و اخراج مجری برنامه+فیلم

شوخی زشت در یک برنامه مفرح در شبکه کردستان باعث واکنش‌های بسیاری از سوی کرد زبانان در شبکه‌های اجتماعی شد. صداوسیمای مرکز کردستان به خاطر بی‌نزاکتی و بی‌اخلاقی تیپ طنز مجموعه «چریکه شه‌و» از مخاطبان شبکه استانی عذرخواهی کرد و مجری خاطی نیز اخراج شد!

به گزارش کارگرآنلاین، شوخی زشت در یک برنامه مفرح در شبکه کردستان باعث واکنش‌های بسیاری از سوی کرد زبانان در شبکه‌های اجتماعی شد. صداوسیمای مرکز کردستان به خاطر بی‌نزاکتی و بی‌اخلاقی تیپ طنز مجموعه «چریکه شه‌و» از مخاطبان شبکه استانی عذرخواهی کرد و مجری خاطی نیز اخراج شد!

چندی قبل هم پخش صحنه‌های مستهجن از فیلمی با بازی جکی چان در شبکه استانی کیش باعث واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی شد. به نظر می‌رسد با گسترش شبکه‌های اجتماعی، اشتباهات پخش سیما جنجالی‌تر از گذشته می‌شود!
ترجمه ویدیو:بریم گزارشی ببینیم از سنگکی خانه …قبلا میرفتیم سنگکی هر بچه‌ای بی ادب بود شاطر‌ها با سنگ ریزه داغ میزدنش، البته بچگی سیروان احمدی میبردنش پشت تنور ….
 
در پی این رفتار دور از ادب و نزاکت، روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کردستان در اطلاعیه‌ای از مخاطبان این برنامه و مردم استان عذرخواهی کرد. در این اطلاعیه با اشاره به اتفاق سهوی رخ داده در برنامه «چریکه شه و» آمده است: رویکرد صدا و سیما در همه برنامه‌ها رعایت عفت عمومی و اخلاق اسلامی است و از آنجا که در برنامه زنده اشتباه فردی و تکنیکی رخ داده و قابل کنترل هم نبوده از همه مخاطبان شبکه استانی کردستان عذرخواهی می‌کنیم.
 
قطعا همه مخاطبان تایید می‌کنند که ترویج اخلاق حسنه و ارزش‌های اخلاقی در جامعه از اهداف کلان و ماموریت‌های رسانه ملی است و صدا و سیمای مرکز کردستان هم از این امر مستثنی نیست و شبکه‌ای که ۲۴ ساعت برنامه پخش می‌کند و بخش زیادی از برنامه‌های آن زنده است، نمی‌تواند از کژی، کاستی و نقصان مبرا باشد.
 
به همین دلیل بی نزاکتی و بی اخلاقی فردی را نباید به تمام یک سازمان تعمیم داد و بدون شک ناراحتی کارکنان صدا و سیمای مرکز کردستان از این بی نزاکتی، کمتر از شما مخاطبان گرامی نیست. در این اطلاعیه تاکید شده است: به دستور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان، مجری تیپ طنز برنامه «چریکه شه‌و» از تمام برنامه‌های مرکز اخراج و با سایر عوامل اجرایی نیز برخورد شد.
 
رفتار این مجری تیپ طنز بازخورد و واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی داشت و کاربران با تقبیح این رفتار در آنتن زنده صدا و سیما و حتی در پشت پرده سازمانی که رسالت سنگینی در به دوش کشیدن بار فرهنگی استان فرهنگی کردستان دارد، خواستار برخورد قاطع و جلوگیری از تکرار چنین رفتار‌هایی شدند.
منبع: مجله اینترنتی کولاک
download

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین