پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:59 - 1398/05/29

نحوه تهیه معجونی قوی برای تقویت "قوای جنسی"

فرمول ارگانیک تهیه معجون قوی برای قوای مردان و زنان

یکی از مشکلات زوجین در جامعه امروزی ما "ناتوانی و ضعف قوای جنسی" است که در واقع زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات جسمی و روحی بعدی نیز می‌تواند باشد؛ در این مطلب نحوه تهیه معجونی قوی برای تقویت "قوای جنسی" در کلام ائمه(ع) تشریح شده است.
به گزارش کارگر آنلاین ؛ سلامت "قوای جنسی" یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سلامت جسمی و روحی افراد است و بروز هرگونه اختلال، ضعف و بیماری جنسی می‌تواند بر تمام مؤلفه‌های سلامتی افراد مؤثر باشد و حتی زمینه‌‌ساز ابتلا به بسیاری از بیماریها، فشارهای عصبی و بیماریهای روحی و روانی نیز شود.
 
دقیقاً به همین دلیل است که تمام مؤلفه‌‌های "سلامت جنسی" از اهمیت مضاعفی برخوردارند و بخش زیادی از کیفیت زندگی‌ زناشویی به همین مسئله وابسته است؛ از سوی دیگر، ریشه بسیاری از مشکلات زوجین را باید در مسائل جنسی و میزان دانش و توانمندی عملی زن و مرد در برآوردن صحیح و کامل نیازهای جنسی یکدیگر جست‌وجو کرد.
 
بر همین اساس در منابع طب سنتی و طب اسلامی به مسئله سلامت و قوای جنسی توجه ویژه‌ای شده و دستورالعمل‌ها، راهکارها، تذکرات و تدابیر تغذیه‌ای بسیار دقیق و ریزی در این حوزه ارائه شده است.
 
اما یکی از مشکلات جدی زوجین در جامعه امروزی ما نیز "ناتوانی و ضعف قوای جنسی" است که در واقع زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات جسمی و روحی بعدی نیز می‌تواند باشد؛ از این رو توجه و تسلط به روشهای غلبه بر ضعف قوای جنسی و روشهای صحیح ارضای نیازهای جنسی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
 
از سوی دیگر متأسفانه به‌دلیل برخی معذوریت‌های بی‌دلیل و حیای بی‌جا در فرا گرفتن دانش و توانمندی‌های لازم و ضروری در روابط جنسی زوجین باعث شده که بسیاری از افراد متأهل از همین منظر دچار آسیب‌ها و چالش‌های جدی و بعضاً غیرقابل جبرانی در زندگی مشترک خود شوند!
 
این مسئله در حالیست که در دین مبین اسلام از به‌خرج دادن "حیای بیجا" در فرا گرفتن و سؤال کردن موضوعات ضروری از این دست به‌شدت نهی شده است به‌گونه‌ای که در سیره پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم و ائمه اطهار علیهم السّلام شاهد صراحت و بیان بسیار دقیق و ریز موضوعات مربوط به زندگی زناشویی و بُعد جنسی روابط زن و مرد هستیم؛ در کلام معصومین علیهم السّلام تمام مسائل ضروری جنسی زن و مرد به‌صراحت و با تمام جزئیات و لوازم آن بیان شده است و همین احادیث صحیح‌السند در حوزه موضوعات جنسی زوجین برای جامعه امروز ما نیز بسیار ضروری و راهگشا است.
 
بر همین اساس تلاش داریم در بخش "طب سنتی" باشگاه خبرنگاران تسنیم در قالب سلسله‌اخبار و گزارشهایی کوتاه و خواندنی به مرور دستورات دینی در کلام معصومین علیهم السّلام درباره موضوعات و مولفه‌های بُعد جنسی زندگی زناشویی بپردازیم تا از این رهگذر شاهد کاهش تنش‌های زناشویی باشیم که بستر و زمینه آن، اختلالات و ناتوانی‌های جنسی است.
 
در بخش نخست، به برخی  از راهکارهای تقویت قوای جنسی در کلام معصومین پرداخته‌ایم که در ادامه تقدیم مخاطبان ارجمند تسنیم شده است:
 
امام صادق علیه‌السلام: کُلُوا البِطّیخَ ؛ فَإِنَّ فیهِ عَشرَ خِصالٍ مُجتَمِعَةً : هُوَ شَحمَةُ الأَرضِ لا داءَ فیهِ ولا غائِلَةَ ، وهُوَ طَعامٌ، وهُوَ شَرابٌ، وهُوَ فاکِهَةٌ، وهُوَ رَیحانٌ، وهُوَ اُشنانٌ، وهو اُدمٌ، ویَزیدُ فِی الباهِ، ویَغسِلُ المَثانَةَ، ویُدِرُّ البَولَ.(1)
 
امام صادق علیه السلام: خربزه بخورید چرا که در آن‌ 10 ویژگى است‌: پیه زمین است؛ نه دردى در آن هست و نه فسادى‌؛ خوراک است‌؛ آب است‌؛ میوه است‌؛ سبزى خوش است‌؛ شست‌و‌شو دهنده است‌؛ خورش است‌؛ توان جنسى را مى‌افزاید‌؛ مثانه را مى‌شوید؛ و ادرارآور است.
 
الإمام الصادق علیه السلام: الجَزَرُ أمانٌ مِنَ القولَنجِ ، وَالبَواسیرِ ، ویُعینُ عَلَى الجِماعِ.(2)
 
امام صادق علیه‌السلام: "زردک" (هویج ایرانی) مایه ایمنى از قولنج و بواسیر است و به جماع‌، کمک مى‌کند‌.
 
امام صادق علیه‌السلام: أکلُ الجَزَرِ یُسَخِّنُ الکُلیَتَینِ‌ ویُقیمُ الذَّکَرَ.(3)
 
امام صادق علیه‌السلام: خوردن زردک‌، کلیه‌ها را گرم مى‌کند و آلت را برمى‌خیزاند.
 
روی عن رسول اللّه  صلى  الله  علیه و  آله و سلّم فی خَواصِّ التَّمرِ البَرنِیِّ: هذا جَبرَئیلُ یُخبِرُنی أنَّ فی تَمرَتِکُم هذِهِ تِسعَ خِصالٍ : تَخبُلُ الشَّیطانَ ، وتُقَوِّی الظَّهرَ، وتَزیدُ فِی المُجامَعَةِ.(4)
 
روایت شده از پیامبر خدا صلى‌ الله علیه و آله و سلّم درباره خواص خرماى بَرْنى: اینک این جبرئیل است که به من خبر مى‌دهد که در این خرمایتان‌، 9 ویژگى است؛ [از آن جمله] شیطان را سرگشته مى‌کند، پشت را قوى مى‌سازد و بر توان نزدیکى مى‌افزاید‌.
 
رسول‌الله صلى ‌الله علیه و آله و سلّم: قالَ جَبرَئیلُ: التَّمرُ البَرنِیُّ . . . یَزیدُ فی ماءِ فَقارِ الظَّهرِ.(5)
 
جبرئیل مى‌گوید: «خرماى بَرْنى . . . بر آبِ ستون فقرات مى‌افزاید».
 
رسول اللّه  صلى الله علیه و آله و سلّم: کُلُوا التّینَ الرَّطبَ وَالیابِسَ ؛ فَإِنَّهُ یَزیدُ فِی الجِماعِ، ویَقطَعُ البَواسیرَ، ویَنفَعُ مِنَ النِّقرِسِ وَالإِبرِدَةِ.(6)
 
پیامبر خدا صلى ‌الله علیه و آله و سلّم: انجیر‌، تازه و خشک بخورید چرا که بر قدرت همبسترى مى‌افزاید‌، بواسیر را ریشه‌کن مى‌کند و براى درمانِ نقرِس و سردى مزاج سودمند است‌.
 
مکارم الأخلاق عن بعض أصحاب الإمام الصادق علیه السلام، قال له: جُعِلتُ فِداکَ! إنّی أشتَرِی الجَوارِیَ فَاُحِبُّ أن تُعَلِّمَنی شَیئاً أتَقَوّى عَلَیهِنَّ.
 
قالَ: خُذ بَصَلاً وقَطِّعهُ صُغاراً صُغاراً وَاقلِهِ بِالزَّیتِ، وخُذ بَیضاً فَافقِصهُ فی صَحفَةٍ وذُرَّ عَلَیهِ شَیئاً مِنَ المِلحِ، فَاذرُرهُ عَلَى البَصَلِ وَالزَّیتِ وَاقلِهِ شَیئاً، ثُمَّ کُل مِنهُ.
 
قالَ: فَفَعَلتُ، فَکُنتُ لااُریدُ مِنهُنَّ شَیئاً إلّا قَدَرتُ عَلَیهِ.(7)
 
مکارم الاخلاق به‌نقل از یکى از یاران امام صادق علیه السلام: به امام علیه السلام گفتم: فدایت شوم! من کنیزانی مى‌خرم؛ دوست دارم چیزى به من تعلیم فرمایى که بر [آمیزش با] آنها توانایى یابم‌.
 
فرمود‌: «پیاز را ریز کرده‌، در روغن سرخ کن‌، تخم‌مرغى هم در سینى‌اى بشکن و قدرى نمک بر آن بپاش؛ آن‌گاه این تخم‌مرغ را روى پیاز و روغن زیتون بریز و اندکى بجوشان و سپس از آن بخور».
 
راوى گوید‌: این کار را انجام دادم و از آن پس‌، هرگاه قصد آمیزش با آن کنیزان مى‌کردم‌، بر آن توانایى داشتم‌.
 
الإمام الکاظم علیه السلام: مَن أکَلَ البَیضَ وَالبَصَلَ وَالزَّیتَ، زادَ فی جِماعِهِ، ومَن أکَلَ اللَّحمَ بِالبَیضِ، کَبُرَ عَظمُ وَلَدِهِ.(8)
 
امام کاظم علیه السلام: هرکس تخم‌مرغ و پیاز و روغن زیتون بخورد‌، بر توان جنسى او افزوده شود و هر کس گوشت و تخم‌مرغ بخورد‌، استخوان فرزندش درشت باشد‌.
 
منابع:
 
1. الکافی، جلد 6، صفحه 319، حدیث 2، المحاسن، جلد 2، صفحه 169، حدیث 1468 کلاهما عن عبداللّه‌بن سنان، بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 86، حدیث 1 دانش‌نامه احادیث پزشکی: 636/1
 
2. الکافی، جلد 6، صفحه 324، حدیث 2، المحاسن، جلد 2، صفحه 276، حدیث 1885 عن محمّدبن عمربن أبی‌حسنة الجمّال، بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 46، حدیث 11 دانش‌نامه احادیث پزشکی: 634/1
 
3. الکافی، جلد 6، صفحه 325، حدیث 3، المحاسن، جلد 2، صفحه 276، حدیث 1884 و صفحه 275، حدیث 1883 نحوه وکلّها عن عبداللّه‌بن سنان، بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 46، حدیث 10 دانش‌نامه احادیث پزشکی: 1/
 
4. الکافی، جلد 6، صفحه 372، حدیث 1 عن داوودبن فرقد دانش‌نامه احادیث پزشکی: 630/1
 
5. الکافی، جلد 6، صفحه 372، حدیث 2، مکارم الأخلاق، جلد 1، صفحه 399، حدیث 1358، بحار الأنوار، ج66، ص219، حدیث 3 دانش‌نامه احادیث پزشکی: 628/1
 
6. الکافی، جلد 6، صفحه 465، حدیث 2، الخصال، صفحه 99، حدیث 50، ثواب الأعمال، صفحه 43، حدیث 1 وفیهما «تحدّ» بدل «تجلو»، دانش‌نامه احادیث پزشکی: 646/1 در الخصال و ثواب الأعمال به‌جاى «جلا مى‌دهد»، عبارت «تیز مى‌کند» آمده است.
 
7. الکافی، جلد 6، صفحه 481، حدیث 6 عن إبراهیم‌بن عبدالحمید، مکارم الأخلاق، جلد 1، صفحه 188، حدیث 551، بحار الأنوار، جلد 76، صفحه 102، حدیث 9 دانش‌نامه احادیث پزشکی: 640/1.
 
انتهای پیام/*
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین