پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:17 - 1398/06/13

هنرمندی به غول های افسانه‌ای در جنگلی در دانمارک زندگی بخشیده!

بالاخره تصویر غول‌های عظیم‌الجثه‌ در جنگل های دانمارک دیده و ثبت شد+عکس

توماس دامبو به‌عنوان یک هنرمند دانمارکی به خاطر مجسمه‌های باورنکردنی و فضای آزادش شناخته‌ شده است که غول‌های بزرگ و افسانه‌ای را حجاری می‌کند. در پروژه‌ای، فستیوال تومارولند از او خواست که پارک د اسکور در بوم بلژیک را تبدیل به جنگلی جادویی کند که 7 غول دوست‌داشتنی در آن زندگی می‌کنند.
به گزارش کارگر آنلاین ، توماس دامبو به‌عنوان یک هنرمند دانمارکی به خاطر مجسمه‌های باورنکردنی و فضای آزادش شناخته‌ شده است که غول‌های بزرگ و افسانه‌ای را حجاری می‌کند. در پروژه‌ای، فستیوال تومارولند از او خواست که پارک د اسکور در بوم بلژیک را تبدیل به جنگلی جادویی کند که 7 غول دوست‌داشتنی در آن زندگی می‌کنند.
 
نصب جدید این مجسمه‌های چوبی بخشی از پانزدهمین سالگرد فستیوال الکترونیک به‌ عنوان هدیه‌ای به جامعه محلی است. دامبو با استفاده از چوب‌های قدیمی طبقات سوپرمارکت‌ها، پالت‌ها و شاخه‌های درختان قطع‌ شده به 200 نفر کمک کرده تا آن‌ها بتوانند مواد لازم برای ساخت مجسمه‌های او را جمع‌آوری کنند. مجسمه‌های او 7 تا 18 متر طول دارند و باعث شده که دامبو و 15 نفر از همکارانش 25 هفته را صرف ساختن آن‌ها کنند. مجسمه‌های چوبی مختلف را می‌توان در قسمت‌های مختلف جنگل دید که برخی مشغول به انجام کاری هستند و برخی دیگر فارغ از کار روزانه در حال استراحت هستند.
 
 
 
به گفته دامبو: «از زمانی که کودک بودم همیشه به شنیدن داستان‌های افسانه‌ای علاقه داشتم، همیشه تصور می‌کردم در یک دنیای جادویی زندگی می‌کنم که پر از غول‌ها و اژدهاست. وقتی به سن نوجوانی رسیدم شروع به نوشتن داستان، ثبت کردن، گردشگری و خلق جهانی کردم که بتوانم این داستان‌ها را در آن‌ها بازگو کنم. در آخرین پروژه، تمامی این موارد را باهم ترکیب کردم. بازیافت، طبیعت و مجسمه‌ها.»
 
نصب 7 غول دامبو و برج جادویی، بیان‌ کننده داستانی مسحورکننده است، جایی که 7 غول بزرگ‌، مردمان کوچک را به زندگی صلح‌آمیز خود در جنگل و به‌ دور از مزاحمت انسان‌ها دعوت می‌کنند. دامبو ادامه داد: «امیدوارم بتوانم مردم را از شهرهای شلوغ و از پای کامپیوترها به طبیعت کشانده و مجدداً به دنیای طبیعی متصل کنم. من برای نشان دادن توانایی بالقوه این مواد، تمام مجسمه‌های خود را از مواد بازیافت شده درست کرده‌ام که معمولاً دور انداخته‌ شده و برای محیط خطرناک هستند.»
 
باهم، نگاهی به غول‌های دامبو می‌اندازیم. حقیقتا کار چنین هنرمندانی که در کنار خلق آثار هنری، گامی در جهت حفظ محیط زیست برمی‌دارند، ستودنی‌ست.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین