پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:34 - 1398/06/21

آیا توافق کارفرما و کارگر برای بیمه نکردن کارگر قانونی است؟

خبر خوب برای کارگران بیمه نشده توسط کارفرمایان اعلام شد

قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارگران از همان روز اول اشتغال مشمول قانون تامین اجتماعی هستند و کارفرما هم از همان ماه اول باید نسبت به پرداخت حق بیمه کارگران اقدام کنند.
به گزارش کارگر آنلاین ، محمد حسن زدا، قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از پرسش‌هایی که عموما از سوی بیمه شدگان و یا کارگران پرسیده می‌شود این است که آیا کارگر و کارفرما می‌توانند ضمن توافق از ادامه بیمه پردازی خودداری کنند.
 
بیمه کارگران اجباری و تکلیفی برعهده کارفرمایان است
 
وی در ادامه بیان کرد: در این رابطه یادآور می‌شوم که در فصل هشتم و ماده ۱۴۸ قانون کار کشورمان به صراحت بر بیمه اجباری کارگر توسط کارفرما تاکید دارد. طبق این قانون بیمه کارگران اجباری و تکلیفی برعهده کارفرمایان است که به هیچ وجه نمی‌توان از آن استنکاف کرد.
 
قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ماده ۱۴۸: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون {قانون کار}مکلفند بر اساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند.
 
زدا در ادامه بیان کرد: همچنین در مواد ۳۶ و ۳۹ قانون تامین اجتماعی و آیین نامه نحوه تنظیم لیست نیز کارفرمایان مکلف شده‌اند ضمن کسر حق بیمه سهم بیمه شده و افزودن سهم خود نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نمایند. بنابر‌این طبق قانون در هرحال کارفرما مسئول ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه کارکنان شاغل به سازمان تامین اجتماعی می‌باشد.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین