پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:42 - 1398/06/31

جزئیات پیشنهادات خانه دار شدن کارگران در شورای عالی کار؛

خبر خوش وزارت کار برای خانه دار شدن کارگران اعلام شد

معاون تعاون وزیرکار درباره پیشنهادات تأمین مسکن کارگران در جلسه شورای عالی کار گفت: تفاهم نامه ای را با بانک توسعه تعاون منعقد کردیم تا از این طریق مشکل تأمین مالی اعضا برای تکمیل پروژه های مسکن تعاونی های مسکن حل شود.
به گزارش کارگر آنلاین، دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی کار با دستور کار«بررسی راهکارهای تقویت تعاونی های مسکن و مصرف کارگران و چگونگی بکارگیری سایر ظرفیت‌ها در این راستا با حضور معاون محترم امور تعاون وزارت متبوع»« بررسی راهکارهای تامین مسکن مشارکتی کارگران با حضور معاون محترم فرهنگی اجتماعی وزارت متبوع»« بررسی راهکارهای تامین کالاهای اساسی کارگران توسط تعاونی‌های توزیع» و سایر موارد در تاریخ 98.07.02 در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار خواهد شد.
 
محمد کبیری، معاون تعاون وزیرکار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره پیشنهادات دولت در جلسه شورای عالی کار  گفت:با توجه به اینکه تعاونی های مسکن همواره دچار مشکلات مدیریتی و تأمین مالی بوده‌اند، تفاهم نامه ای را با بانک توسعه تعاون منعقد کردیم تا از این طریق مشکل تأمین مالی اعضا برای تکمیل پروژه های مسکن تعاونی های مسکن حل شود.
 
وی ادامه داد: گاهی پیش می آمد که تعدادی از اعضا سهم خود برای تکمیل پروژه را پرداخت نمی کردند و در مقابل عده ای سهم خود را پرداخت می کردند، این باعث می شد تا پیمانکار کار را با سرعت پیش نمی برد و گاهاً پروژه های مسکن تعاونی های مسکن طولانی می شد.
 
کبیری افزود: با این تفاهم نامه شرایطی مهیا می شود که اگر اعضای تعاونی نتوانند سهم خود را پرداخت کنند، بانک موظف است پیمانکار را تأمین مالی کند تا پروژه تکمیل شود؛ در مقابل این مبلغ را به صورت تسهیلات از فرد دریافت می کند.
 
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل مشکل تأمین مالی منظم پروژه‌ها، بانک توسعه تعاون هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل پروژه‌های مسکن تعاونی‌های مسکن در نظر گرفته است.ممکن است این پیشنهاد با پیشنهادهای دولت تلفیق شود.
 
 یکی دیگراز دستورجلسات در شورای عالی کار « بررسی راهکارهای تامین کالاهای اساسی کارگران توسط تعاونی‌های توزیعی» است. کبیری در این باره اظهارداشت: ما باید راندمان سیستم و نظام توزیع تعاونی را مجدداً افزایش دهیم. در این راستا هم با شرکت بازرگانی دولتی ایران تفاهم نامه ای را منعقد کردیم که کالاهای اساسی را طی تفاهم نامه ای در اختیار اقشار آسیب پذیر و تعاونی ها قرار می دهیم.طرحی هم ازسوی اتاق تعاون ایران برای نظام هوشمند توزیع کالای اساسی طراحی شده است و در حال بررسی است. امکانات  آن را داریم که هر زمان دولت تصمیم بگیرد ما به کمک بخش دولتی و غیر دولتی بخش تعاون می توانیم انجام دهیم. ما این امکان را داریم از کالای مصرفی در کنار سایر کالاهای دیگر استفاده کنیم. شبکه توزیع در حال حاضر وجود دارد.
 
 کبیری گفت: برخی از کالاهایی که ارز4200 دریافت می کردند، به طور دقیق به دست مصرف کننده اصلی نمی رسید. از طریق نظام توزیع به خوبی توانستیم، هدف گذاری داشته باشیم، ولی یک مجموعه جدید از تعاونی ها تأمین نیاز هم در حال شکل گیری است،شبکه ای از تعاونی ها و غیر تعاونی هم در بر می گیرد که می خواهند برای کالای بخش غیردولتی است اما ما هم کمک می کنیم. 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین