پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10110:42 - 1398/08/22

افزایش ۱۵ درصدی سهم حقوق در بودجه سال آینده

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌ها نسبت به حقوق مردم، از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد داده شده که دولت ضمن افزایش حقوق‌ها نسبت به پرداخت مشوق‌های مالی اقدام کند.
به گزارش کارگر آنلاین ، محمد خدابخشی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درخصوص افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در بودجه سال آینده اظهار کرد: در بودجه سال جاری مبلغ ۲۲۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق، دستمزد، عیدی و پاداش برای کارکنان و بازنشستگان اختصاص داده شد که طبق آخرین تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، این مبلغ برای بودجه سال آینده ۱۵ درصد معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
 
وی درادامه افزود: با این تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه پیش بینی می‌شود که دولت مبلغ حدود ۲۵۳ هزار میلیارد تومان را برای پرداخت حقوق‌ها اختصاص دهد.
 
نماینده مردم الیگودرز در مجلس خاطر نشان کرد: باتوجه به بالا بودن هزینه‌ها نسبت به قدرت خرید مردم، این افزایش ۱۵ درصدی نمی‌تواند کفاف هزینه خانوار‌های کم درآمد جامعه را بدهد.
 
خدابخشی عنوان کرد: از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد داده شده که دولت علاوه بر افزایش حقوق ها، نسبت به پرداخت برخی مشوق‌های مالی جهت افزایش قدرت خرید مردم اقدام کند.
 
وی ادامه داد: مبلغی که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال جاری اعمال شده بود نتوانست کفاف هزینه هارا بدهد و این مبلغ با وجود اینکه برای سال آینده به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته اما پیش بینی می شود بازهم با کمبود بودجه در این بخش مواجه شویم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تلاش است که بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان را برای سال آینده افزایش دهد، اما با توجه به محدودیت‌هایی که برای بودجه سال ۹۹ وجود دارد، احتمال افزایش این بودجه بسیار کم است.
 
خدابخشی در پاسخ به این سوال که چه مبلغی برای حقوق کارکنان و بازنشستگان معقول است گفت: حقوق تمام افراد جامعه باید به اندازه‌ای باشد که بتوانند نیاز‌های ضروری خود یعنی خوراک، پوشاک و مسکن را به راحتی تهیه کنند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین