پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:58 - 1398/08/26

تنها ۳۷ درصد از اعتبار مصوب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تخصیص پیدا کرد/ نگرانی برای صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد

دقایقی پیش آخرین وضعیت دقیق اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از زبان وزیر کار منتشر شد

کارگر آنلاین : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید اگرچه برای برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد اما با توجه به محدودیت‌های بودجه ای تنها ۳۷ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.
به گزارش کارگر آنلاین ، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در قانون بودجه سال گذشته برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد که با توجه به محدودیت‌های بودجه ای تنها 37 درصد آن تخصیص پیدا کرد.
 
همسان سازی 14 تا 18 درصدی حقوق بازنشستگان
 
وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس اعتبار مصوب قانونی حدود 14 تا 18 درصد در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حرکت روبه جلو داشت که این درصد نیز بخش کوچکی از مسیر است، افزود: امیدوارم از محل تامین منابع از سایر حوزه‌ها به ویژه پیش بینی اعتبارات موردنیاز در بودجه سال 99 همسان‌سازی حقوق که یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه بازنشستگان کشور است، تامین شود.
 
در حال حاضر نگرانی برای صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد، بخشی از آنها مانند سازمان تامین اجتماعی از محل منابع درون سازمانی با پایداری به فعالیت خود ادامه می‌دهند، البته این سازمان طلب‌هایی را نیز از برخی بدهکاران بزرگ مانند مجموعه شهرداری‌ها و نظام پیمانکاری کشور دارد.
 
وزیر کابینه دوازدهم با بیان اینکه همسان‌سازی یکی از مطالبات به حق بازنشستگان است که باید اجرایی شود، اضافه کرد: از آنجایی که صندوق بازنشستگی کشوری 1.5 میلیون بازنشسته و صندوق تامین اجتماعی 3.2 میلیون بازنشسته دارد باید تمام تلاش و توان خود را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به کار بریم.
 
دغدغه‌ای برای صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد
 
شریعتمداری درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، ادامه داد: در حال حاضر نگرانی برای صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد، بخشی از آنها مانند سازمان تامین اجتماعی از محل منابع درون سازمانی با پایداری به فعالیت خود ادامه می‌دهند، البته این سازمان طلب‌هایی را نیز از برخی بدهکاران بزرگ مانند مجموعه شهرداری‌ها و نظام پیمانکاری کشور دارد.
 
تخصیص 81 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی برای تامین نیاز بازنشستگان
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سایر صندوق‌ها نیز که با محدودیت منابع روبه رو شده و از پایداری خارج شده‌اند تحت تکلف دولت قرار گرفتند، افزود: در قانون بودجه سال قبل، 81 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی برای تامین نیاز بازنشستگان پیش‌بینی و در اختیار قرار داده شد به همین دلیل بازنشستگان دغدغه‌ای برای تامین منابع نداشته باشند./
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
چر در فيش ها اعمال نشده
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین