پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11011:55 - 1398/09/09

مبارزه با فساد ادامه دارد؛

وزیر سابق اقتصادی دولت هم بعد پسرش محاکمه می شود؟

محمد هادی احمد آخوندی ، فرزند دکتر عباس احمد آخوندی ، وزیر راه پیشین، به همراه شهرام اجتهادی، به اتهام کارچاق کنی و تخلفات مالی بازداشت شد. این مهم ترین خبر اقتصاد ایران پس از تراژدی بنزین ۳۰۰۰ تومانی بود که بار دیگر حماسه ژن خوب ها و آقا زاده ها را در اقتصاد، سیاست و صنعت ایران در سال رونق تولید، زنده کرد.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از سایت اقتصاد شهروند پویا ، محمد هادی احمد آخوندی ، فرزند دکتر عباس احمد آخوندی ، وزیر راه پیشین، به همراه شهرام اجتهادی، به اتهام کارچاق کنی و تخلفات مالی بازداشت شد. این مهم ترین خبر اقتصاد ایران پس از تراژدی بنزین ۳۰۰۰ تومانی بود که بار دیگر حماسه ژن خوب ها و آقا زاده ها را در اقتصاد، سیاست و صنعت ایران در سال رونق تولید، زنده کرد.

محمد هادی احمد اخوندی در شرکت های گردشگری،‌ هتلداری، ساخت و ساز و مدیریت و مشاوره تولید، فعالیت گسترده دارد و شرکت توسعه خدمات مالی ایرانیان و خانه عتیق زند پارس و موسسه زندگی بخش کارآمد، بخشی از فعالیت های وی محسوب می شود. او از بستگان دکتر محمد مهدی احمد آخوندی ، از موسسان جهاد دانشگاهی و متخصص برجسته جنین شناسی کشورمان محسوب می شود که اتفاقا آقای دکتر هم در ۸ شرکت سهامی خاص و سهامی عام  (مثل داروسازی سینا)، عضو هیات مدیره و سهامدار است که در این گفتار اقتصاد شهروند، مرور کردیم.

با شرکت های خانواده عباس آخوندی: «محمد مهدی» و «محمد هادی»

درباره عباس احمد آخوندی

عباس آخوندی مثل محمد رضا نعمت زاده (وزیر سابق صمت) و محمد شریعتمداری وزیر کنونی تعاون، در کانون توجه افکار عمومی و رسانه ها در سال ۹۸ قرار گرفت. نعمت زاده بخاطر دخترش شبنم که دکترای داروسازی بود و در شرکت رسا، متهم به خیانت به کشور شد، در دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی، پرونده اش در جریان است و جامعه منتظر صدور حکم ملکه داروی ایران است. وزیر تعاون نیز به خاطر آقا دامادش (سید محمد هادی رضوی) که به اختلاس و فساد در پرونده بانک سرمایه محکوم شد و تا ۲۰  سال آینده در زندان است، در پیکان انتقاد رسانه  ها قرار گرفت. اگر چه او وزیر کم حاشیه ای است.

عباس آخوندی ، سومین وزیر دولت حسن روحانی است که دوباره، نامش در  رسانه  های پاییز  ۹۸ زنده شد.  بازداشت پسرش (محمد هادی احمد اخوندی) ، منتقد مسکن مهر را که چند بار از استیضاح، جان سالم به در برد، دوباره  در روزگار بنزین ۳۰۰۰  تومانی به میان رسانه ها آورده  است.

 

درباره عباس احمد آخوندی

عباس آخوندی ، وزیر پر حاشیه و جنجالی دولت تدبیر  و امید، متولد ۱۳۳۶ در نجف اشرف است. او در کابینه دوم  هاشمی رفسنجانی و در دولت یازدهم و دوازدهم، وزیر راه و شهر سازی بود. برادرش دکتر محمد مهدی احمد آخوندی ، متولد سال ۱۳۳۵ و از شخصیت  های مطرح پزشکی کشور در حوزه  جنین شناسی محسوب می شود.

 

عباس آخوندی، وزیر پر حاشیه و جنجالی دولت تدبیر و امید

عباس اخوندی در زمانی که در کسوت وزیر راه و شهر سازی بود گفته بود که یکی از اعضاء خانواده وی: محمد مهدی احمد آخوندی ، از دانشمندان ایران در حوزه جنین شناسی محسوب می شود و مدعی شده که در دولت احمدی نژاد، می خواستند برای او، بادیگارد تعیین کنند. اکنون این آقای دانشمند به همراه شهرام اجتهادی، مشاور سابق رئیس جمعیت هلال احمر در امور ارتباطات، بازداشت شده است.

 

مهندس عباس احمد آخوندی در سومین جلسه استیضاح خود

 عباس احمد آخوندی در سومین جلسه استیضاح خود درباره محمد مهدی آخوندی این چنین گفت:

  • حتی یک نفر از نزدیکان من در هیچ قراردادی در وزارت راه، نقش آفرینی نکرده و شرکت نداشتند.
  • این که گفته می شود که دکتر محمد مهدی احمد آخوندی ، با رجا قرارداد منعقد کرده ، مربوط به همکاری جهاد دانشگاهی با دانشگاه شهید بهشتی است که راه آهن با این دو مجموعه همکاری دارد.
  • محمد مهدی احمد آخوندی ، از دانشمندان ایران بوده و دوره دولت قبل، محافظ داشت تا ترور نشود.
  • محمد مهدی احمد آخوندی ، از افتخارات ایران است در علم جنین شناسی. او موسس جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۵۹ است و رئیس دانشگاه ابن سینا.

به  هر  حال درباره برادر دکتر محمد آخوندی ، برادر عباس آخوندی ، در سایت او: akhondi.ir می توان درباره زندگی این شخصیت علمی کشور که شرکت ها و موسسات زیر نظر او را در همین گفتار اقتصاد شهروند بررسی کردیم، اطلاعات جالبی بدست آورید.

همکاری دکتر محمد مهدی آخوندی با شرکت های حسین عبده تبریزی (دبیر کل سابق بورس ایران) و اصغر فخریه کاشان که از نفرات اصلی وزارت راه در خرید هواپیما در عصر پسا برجام بود، دکتر فعال قصه  ما را در کانون  نقد رسانه ها قرار داده است.

همه شرکت های محمد مهدی و محمد هادی آخوندی

برای  آشنایی شما خوانندگان گرامی با شماری از فعالیت  های کسب و کار برادر و پسر عباس آخوندی ، فهرست شرکت ها و موسساتی که در یک دهه اخیر فعال بوده و هستند را لیست می کنیم که سرنخ های خوبی برای مرور استراتژی های اقتصادی آن ها در اقتصاد ایران عصر ۱۴۰۰ خواهد بود.  آن ها در عرصه صنعت داروسازی، پزشکی و ساخت وساز فعالیت گسترده دارند.

شرکت های محمد مهدی احمد آخوندی

  • شرکت پارس سینا یاخته
  • شرکت پویا زیست فناوری سینا
  • شرکت زیست مهندسی سینا التیام
  • شرکت پژوهش و توسعه سلامت باروری ابن سینا
  • شرکت توسعه سلامت هستی
  • شرکت توسعه سلامت فرشته
  • شرکت لابراتورهای سینا دارو
  • شرکت بازرگانی تکن نوین ایرانیان

شرکت های پسر عباس آخوندی (محمد هادی احمد آخوندی ) به شرح  زیر است:

  • شرکت خدمات مهندسی شهری و مالی ایرانیان
  • شرکت خانه عتیق زند پارس
  • شرکت زندگی بخش کارآمد
  • شرکت توسعه و بازسازی خانه شیراز
  • شرکت مدیریت و زیر ساخت ارتکا،

محمد مهدی آخوندی در شرکت پارس سینا یاخته

نخستین شرکتی که از مجموعه شرکت های اقماری پسران عباس آخوندی در این گفتار اقتصاد شهروند معرفی می شود، شرکت پارس سینا یاخته است.

 

همه شرکت های محمد مهدی و محمد هادی آخوندی

این شرکت سهامی خاص، طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۳۱۹ مورخ شانزدهم آذر ماه سال ۱۳۹۳ در تهران با شماره ثبت ۴۶۳۸۴۸ تاسیس شد و موضوع این شرکت مثل سایر شرکت های دکتر محمد مهدی آخوندی ، در زمینه  جنین شناسی می باشد:

تهیه بانک سلول های جنسی و جنینی حیوانی جهت فروش و کسب سود، تولید و پرورش انواع حیوانات آزمایشگاهی و خانگی و سایر حیوانات دارای کاربرد در مطالعات زیستی با هدف فروش و کسب سود. تولید حیوانات شبیه سازی شده و ترا ریخته مدل. فرآورده های بیولوژیک با منشا حیوانی، رده های سلولی حیوانی  با منشاء سلول های بنیادی و جنینی وغیر جنینی و واکسن های دام و طیور. تولید انواع مکمل های غذایی و محرک های رشد حیوانی جهت فروش و کسب سود. انجام امور مربوط به تحقیق و توسعه و برنامه ریزی و اجرای تحقیقات کاربردی در جهت تولید حیوانات مدل آزمایشگاهی. خانگی، حیوانات در معرض انقراض و ارزشمند و هم  چنین فراورده های بیولوژیک با منشا حیوانی.

 

شرکت های محمد مهدی احمد آخوندی

این شرکت که یک شرکت دانش بنیان با فعالیت های صادراتی و تجاری در چهارچوب قوانین و مقررات داخلی است، مرکز اصلی خود را در خیابان ولنجک، کوی ۱۸ بن بست شب بو اعلام کرد و سرمایه اولیه آن ۱ میلیارد اعلام گردید. اولین مدیران شرکت به شرح زیر است که ما با شرکا و همکاران این ژن خوب بازداشتی، آشنا می شویم:

  • ابوالفضل شیرازی به سمت رئیس هیات مدیره
  • سعید رضا غفاری به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • محمد مهدی نادری به سمت مدیرعامل و خارج از اعضاء هیات مدیره
  • امیر نیاسری نسلجی به سمت عضو هیات مدیره
  • اکبر بابانیا به سمت عضو هیات مدیره
  • محمد مهدی آخوندی به نمایندگی از پژوهشگاه فناوری های علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا به سمت عضو هیات مدیره.

محمد مهدی آخوندی در شرکت پویا زیست فناوری سینا

 

محمد مهدی آخوندی در شرکت پارس سینا یاخته

از دیگر  شرکت های پسر عباس آخوندی ، بایستی به شرکت پویا زیست فناوری سینا (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۷۱۴۳۱ اشاره کنیم که ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. طبق روزنامه رسمی به شماره  ۲۰۴۴۹، موضوع این شرکت محمد مهدی آخوندی به شرح زیر اسا:

انجام کلیه امور مربوط به پژوهش، توسعه، ساخت، تولید، فروش، توزیع انواع داروها و محصولات زیست فناوری پس از اخذ مجوز از ارگان های مربوطه. واردات تجهیزات و ماشین آلات مرتبط با تولید و مواد اولیه خانم یا نیم ساخته و لوازم بسته بندی مورد نیاز ان ها. انجام کلیه  عملیات بازرگانی اعم از صادرات و واردات در حدود موضوع فعالیت شرکت. مشارکت و سرمایه گذاری در شرکت های دیگر و خرید سهام آن  ها. ارائه خدمات مدیریتی و مشاوره در زمینه موضوع فعالیت شرکت.

مرکز اصلی این شرکت نیز مثل شرکت پارس سینا،  در خیابان شب بو ولنجک اعلام شد با سرمایه  ۱ میلیون ریال. اولین مدیران این شرکت محمد مهدی آخوندی به شرح زیر می باشد:

  • محمودی جدی طهرانی به سمت عضو هیات مدیره
  • فاضل شکری به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • محمد مهدی آخوندی به سمت رئیس هیات مدیره
  • محمد رضا صادقی به سمت مدیرعامل

محمد مهدی آخوندی در شرکت زیست مهندسی سینا التیام

 

محمد مهدی آخوندی در شرکت پویا زیست فناوری سینا

از دیگر شرکت های محمد مهدی آخوندی ، باید به شرکت زیست مهندسی سینا التیام (سهامی خاص) اشاره کرد که به شماره ۴۸۵۵۱۱ تاسیس شده است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۶۴۹ مورخ چهاردم بهمن ماه سال ۱۳۹۴، موضوع فعالیت این شرکت به شرح زیر می باشد:

انجام کلیه امور مربوط به توسعه ، ساخت، تولید و فروش و توزیع انواع بیوکامپوزیت های، داروها، محصولات زیست فناوری، انجام کلیه  عملیات  بازرگانی اعم از صادرات و واردات در حدود موضوع فعالیت شرکت مشارکت و سرمایه گذاری در شرکت های دیگر و خرید سهام آن ها . کمک  به ایجاد و توسعه شرکت های دیگر و خرید سهام آن ها.  آموزش و مشاوره کاربردی، در پژوهش های دانشجویی. کارفرمایی، ملی و بین المللی اخذ وام و تسهیلات مالی و اعتباری و ضمانت نامه  های قانونی از کلیه شرکت ها ونهادهای مالی و اعتباری مجاز داخل و خارج از کشور.

مرکز اصلی این شرکت محمد مهدی آخوندی نیز مثل ۲ شرکت قبلی،  بن بست شب بو خیابان هجدهم ولنجک تهران اعلام شد. سرمایه این شرکت نیز ۱۰ میلیون ریال تعیین شد. اولین مدیران آن به شرح زیر می باشد:

  • محمد مهدی احمد آخوندی به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • جعفر ای به سمت عضو هیات  مدیره
  • سمیه کاظم نژاد لیلی به سمت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل
  • سایه خانجانی به سمت بازرس اصلی

محمد مهدی آخوندی در شرکت پژوهش و توسعه سلامت باروری ابن سینا

 

محمد مهدی آخوندی در شرکت زیست مهندسی سینا التیام

طبق روزنامه رسمی به شماره ثبت ۲۰۶۶۱ مورخ هجدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۴، شرکت پژوهش و توسعه سلامت باروری ابن سینا به شماره ثبت ۴۸۵۵۱۲  تاسیس می شود. موضوع فعالیت این شرکت محمد مهدی آخوندی نیز به شرح زیر می باشد:

انجام کلیه امور مربوط به توسعه، درمان در حوزه سلامت باروری ، ساخت، تولید و فروش و توزیع انواع داروها و محصولات زیست فناوری پس از اخذ مجوز از ارگان های مربوطه، واردات تجهیزات و ماشین آلات مرتبط با تولید و مواد اولیه خام یا نیم ساخته و لوازم بسته بندی مورد نیاز ان ها. انجام کلیه عملیات بازرگانی اعم از صادرات، واردات در حدود موضوع فعالیت شرکت. مشارکت و سرمایه گذاری در شرکت های دیگر و خرید و فروش سهام  ان ها. اخذ نمایندگی.

مرکز اصلی این شرکت نیز مثل ۳ شرکت قبلی در خیابان هجدهم ولنجک تهران قرار دارد. سرمایه این شرکت، ۱ میلیارد ریال اعلام شد. اولین مدیران شرکت که شما را با شرکای محمد مهدی آخوندی آشنا می کند، به شرح زیر می باشد:

  • اکبر بابانیا به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • سعید رضا غفاری به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره
  • محمد مهدی آخوندی به سمت رئیس هیات مدیره

محمد مهدی آخوندی در شرکت توسعه سلامت هستی

 

محمد مهدی آخوندی در شرکت پژوهش و توسعه سلامت باروری ابن سینا

شرکت توسعه سلامت هستی (سهامی خاص) به شماره ثبت ۵۲۰۸۲۷، از دیگر شرکت های این دانشمند جوان حوزه تولید مثل کشور است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۲۱۴ مورخ هفدهم دی ماه سال ۱۳۹۶، شرکت او با این موضوع تاسیس شد:

تصمیم گیری و اقدام کلان در خصوص مسائل راهبردی، تاسیس و اداره مراکز پیشرفته پزشکی، فعالیت در زمینه تهیه، تولید، توزیع، پخش، تشخیص، درمان، اموزش، خدمات در حوزه سلامت از قبیل خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، راه اندازی مدیریت و بهره برداری مرکز درمانی و خدمات پزشمی، خدمات پژوهشی ، مشاوره ای و اموزشی در زمینه فناوری پزشکی، تولید فرآورده ها و تجهیزات  پزشکی، بررسی و امکان سنجی طرح های تقاضا محور در حوزه زیست فناوری و سلامت و فراهم ساختن زمینه مناسب برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان حوزه سلامت. انتقال و بومی سازی فناوری های حوزه  سلامت در سطح بین المللی.

مرکز اصلی این شرکت محمد مهدی اخوندی، قلهک، خیابان دکتر شریعتی، کوی شهید میر پیمان خلیل پور شماره ۲۱ اعلام شد. سرمایه شرکت نیز ۱ میلیارد ریال  تعیین شد. اعضاء هیات مدیره شرکت توسعه سلامت هستی به شرح زیر می باشد:

  • محمد مهدی احمد آخوندی به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل
  • شرکت فن آوری توسعه سلامت مژده به نمایندگی زهره بهجتی اردکانی به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • دکتر سعید رضا غفاری به سمت رئیس هیات مدیره

محمد مهدی آخوندی در شرکت توسعه سلامت فرشته

 

محمد مهدی آخوندی در شرکت توسعه سلامت هستی

شرکت توسعه سلامت فرشته، شرکتی است که محمد مهدی آخوندی از اعضاء هیات موسسین است. طبق روزنامه رسمی به شماره  ۲۱۲۷۳ مورخ بیست و هشتم اسفند ماه سال ۱۳۹۶، شرکت سهامی خاص توسعه سلامت فرشته به شماره ثبت ۵۲۴۳۲۴ تاسیس می شود. موضوع فعالیت  این شرکت با شرکت های قبلی تا حدی فرق دارد:

تاسیس و اداره مراکز پیشرفته پزشکی، فعالیت در زمینه  تشخیص،  خدمات پژوهشی، مشاوره ای، اموزشی در حوزه سلامت ، آموزش و اطلاع رسانی با استفاده از ابزارهای مختلف الکترونیکی و رسانه ای.  برگزاری کنگره. سمینار، سمپوزیوم و کارگاه در حوزه سلامت ، تهیه و تامین کلیه مواد اولیه و لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی وتحقیقاتی مورد نیاز.

مرکز اصلی این شرکت محمد مهدی آخوندی با حضور فرزندش (صبا)، کوی شهید میر پیمان خلیل تقاطع شریعتی-قلهک اعلام شده است با سرمایه ۱ میلیارد ریالی. اعضاء هیات مدیره  به شرح  زیر اعلام گردید:

  • صالح احمد آخوندی به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت توسعه سلامت هستی به نمایندگی محمد مهدی آخوندی به سمت رئیس هیات مدیره
  • سعید رضا غفاری به سمت نایب رئیس هیات مدیره

 

محمد مهدی آخوندی در شرکت توسعه سلامت فرشته

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۴۲۲ مورخ هشتم  مهر ماه سال ۱۳۹۷،  سعید آراسته به سمت نایب رئیس  هیات مدیره  تعیین شد.  صالح  احمد آخوندی به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره  و شرکت توسعه سلامت هستی نیز به نمایندگی دکتر محمد مهدی احمد آخوندی ، به سمت رئیس هیات مدیره  منصوب شد. این جدید ترین تغییرات این شرکت تا پاییز ۹۸ است.

محمد مهدی اخوندی در شرکت لابراتوارهای سینا دارو

 

شرکت لابراتوارهای سینا دارو از جمله  شرکت های بورسی و سهامی عام است که دکتر محمد مهدی آخوندی در آن حضور فعالی را در دهه نود هجری شمسی تجربه کرده و نشان می دهد که او در صنعت دارو نیز فعال بوده و دستی به فعالیت در حوزه بازار سرمایه ایران دارد. این جا این نکته را باید یادآوری کنیم که سهامداری روی سهام صنعت دارویی بورس ایران به دید فاکتور سود آتی، یکی از بهترین اقدامات سهامداران صبور به دید بلند مدت است.

طبق روزنامه رسمی به شماره ثبت ۲۱۴۲۳ مورخ نهم مهر ماه سال ۱۳۹۷، اعضاء هیات مدیره شرکت لابراتوارهای سینا دارو به شرح زیر  می باشد:

  • علی دهقان منشادی به نمایندگی شرکت کارت ایران به سمت رئیس هیات مدیره
  • حسین سلیمی به نمایندگی شرکت پایاپای ملی به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • محمد حسن واصفی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل
  • محمد مهدی احمد آخوندی به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری ملی ایران به سمت عضو هیات مدیره
  • محسن محمدی به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری ایرانیان به سمت عضو هیات مدیره
  • محسن محمدی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری ایراانیان به سمت عضو هیات مدیره

 

شرکت سهامی عام لابراتورهای داروسازی سینا

شرکت سهامی عام لابراتورهای داروسازی سینا، همان شرکت داروسازی سینا با نماد «دسینا» در بازار دوم بورس بوده که در گروه مواد و محصولات دارویی بازار سرمایه ایران قرار دارد و ۸۰۰ میلیون قطعه سهم می باشد.  در ۴  آذر ماه سال  ۱۳۹۸ قیمت هر سهم  دسینا، ۱۵۹۵ تومان اعلام شد با حجم  مبنا ۳۲۰ هزار سهم و EPS ۱۰۷۶ ریال  و البته  P/E حدود ۱۴.

عکس  بالا، شما را با تابلو نماد دسینا آشنا می کند که مدتی است با نقش آفرینی محمد مهدی آخوندی همراه شده است. حضور پسر آقای وزیر سابق در این شرکت دارویی نشان می دهد که تا چه اندازه ژن خوب ها و فعالان اقتصادی امروز ایران به اهمیت صنعت وا&

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین