پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10107:28 - 1398/10/12

آیا بیمارستان ها در چند روز آینده دفترچه تامین اجتماعی را قبول نمی کنند؟

کارگر آنلاین:معاون سازمان تامین اجتماعی کشور از تسویه بدهی درمانی ۶ هزار میلیارد تومانی این سازمان با وزارت بهداشت و مراکز درمانی ظرف دو تا سه ماه آینده خبر داد.
کارگر آنلاین:شنیده شده در موارد خیلی کم برخی بیمارستان‌ها از قبول دفترچه‌های بیمه خودداری می‌کنند یا تهدید کرده‌اند اگر شرایط بدهی‌های بیمه به همین گونه باشد دیگر دفترچه‌های بیمه را قبول نمی‌کنند.
 
 
 
 
در همین زمینه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفته بود: «پیش‌بینی ما این است که ما بدون احتساب جرایم حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و با احتساب جرایم حدود هفت هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم.»
 
 
این مسئول البته قبول نکردن دفترچه‌های بیمه را یک تخلف آشکار خوانده و از مردم خواسته بود این گونه موارد را به وزارت بهداشت گزارش کنند.
 
 
پایان۹۸ پایان بدهی‌ها
 
 
در عین حال، روز گذشته معاون سازمان تامین اجتماعی کشور از تسویه بدهی درمانی شش هزار میلیارد تومانی این سازمان با وزارت بهداشت و مراکز درمانی ظرف دو تا سه ماه آینده خبر داده است. عادل دهدشتی تاکید کرده که این اقدام در جهت اعتبار بخشی به دفترچه‌های درمانی است.
 
 
طبق ادعای این مسئول در سازمان تامین اجتماعی، هم اینک پرداخت مطالبات درمانی وزارت بهداشت به نقطه سر به سر ماهیانه رسیده است و از ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی تنها شش هزار میلیارد تومان دیگر باقی مانده که مربوط به سال ۹۷ بوده و تا پایان امسال تسویه حساب خواهد شد.
 
 
این خبر حاکی است، درباره میزان بدهی تامین اجتماعی برای ۹۸، غفاری مدیرکل درمان‌های غیرمستقیم این سازمان هفته قبل گفته بود: با بیش از ۲۰ هزار پزشک، ۱۰ هزار داروخانه، ۹۰۰ بیمارستان که ۷۰۰ بیمارستان دانشگاهی است طرف قرارداد هستیم و در سال ۹۸ نزدیک به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم.
 
 
 
اگر بیمارستان‌ها دفترچه‌ها را پذیرش نکنند مجلس ورود می‌کند
 
اکبر ترکی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، درباره اعلام این شنیده که چرا برخی بیمارستان‌ها از پذیرش بیمار با دفترچه سر باز می‌زنند اظهار کرد: باید این موضوع از ناحیه خود مردم اعلام شود تا مورد پیگیری و برخورد مسئولان قرار گیرد و به طور قطع اگر موارد ملاحظه شده ادامه یابد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم به موضوع ورود جدی خواهد کرد.
 
 
وی افزود: البته این که گفته شده بیمارستان‌ها به رغم داشتن قرارداد با بیمه‌ها بیماران را با دفترچه بیمه پذیرش نمی‌کنند؛ مطلقا تخلف است و باید این موارد را اعلام کنند تا مشخص بشود کدام بیمارستان دولتی یا خصوصی از پذیرش بیمار با بیمه سرباز زده‌اند.
 
 
وی تاکید کرد: به هرحال این دلیل درستی نیست البته باید در این زمینه گزارشی به‌دست ما برسد تا مشخص شود وضعیت چگونه است. اما به طور کلی این موضوع چه کم و چه زیاد تخلف است.
 
منبع: تجارت‌نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین