پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:17 - 1398/11/21

توضیحات ثبت احوال در مورد علت عجیب فوت جانباختگان مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی

ابوترابی درباره تصاویر منتشره درخصوص علت فوت جانباختگان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان توضیحاتی داد.

به گزارش کارگرآنلاین، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در پی انتشار تصاویری از گواهی فوت جانباختگان در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان که علت آن در گواهی فوت، مرگ در اثر واکنش‌های حیوانی و غیر عمدی انسانی درج شده بود؛ اظهار کرد: ۱۹ علت فوت جهانی داریم که حدود ۳۰۰ زیرشاخه دارد و برخی از این علت‌ها مغایر با فرهنگ ما هستند، به طور مثال ما می‌گوییم شهادت، اما در علل جهانی به عنوان خشونت‌های عوامل انسانی و حیوانی ذکر می‌شود.

او افزود: تمامی گواهی‌های فوت شهدای کرمان همان روز اصلاح و دستور بازیابی مجدد آن‌ها صادر شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه از تمامی خانواده‌های جانباختگان کرمان دلجویی شد، گفت: اکنون گواهی فوت تمام جانباختگان کرمان اصلاح و علت فوت، ازدحام جمعیت و واکنش غیر عمد انسانی ذکر شده است.


 انتشار تصویری از گواهی فوت برخی جان‌باختگان آیین تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان و علت فوت درج‌شده در آنها، باعث تعجب افکار عمومی و واکنش منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

در عکس‌های منتشر شده علت فوت، مرگ بر اثر «واکنش‌های حیوانی و غیرعمدی انسانی» و در بخش توضیحات قرار گرفتن در زیر ازدحام جمعیت ذکر شده است.
کاربران شبکه‌های اجتماعی با اعلام نارضایتی نسبت به علت فوت درج شده در گواهی فوت جان‌باختگان، آن را توهین دانسته‌اند.


واکنش پزشکی قانونی
سازمان پزشکی قانونی کشور طی اطلاعیه‌ای پیرو انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص علت فوت اعلام شده درگذشتگان حادثه مراسم تشییع سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با یادآوری این نکته که گواهی منتشره مربوط به این سازمان نیست، اعلام کرد: روند انجام معاینات متوفیات و صدور گواهی‌ها در این سازمان بر اساس موازین علمی بوده و علل فوت هم بر اساس استاندارد‌های تعیین علت فوت تدوین و اعلام می‌شود.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: علت فوت مذکور در گواهی منتشره نیز جزو هیچ یک از عناوین استاندارد اعلامی این سازمان در گواهی فوت‌های صادره نیست.

نمونه‌ای از گواهی‌های صادره در حادثه مذکور جهت استحضار هموطنان قابل مشاهده است.


پزشکی قانونی در واکنش به گواهی فوت جنجالی قربانیان کرمان گفت: یا خطای خیلی بد است یا شیطنت.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین