پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:48 - 1398/12/10

دستورالعمل تعیین نحوه افزایش حقوق و مزایای کارمندان قراردادی ابلاغ رسمی شد

کارگر آنلاین:تطبیق و تعیین حق شغل و شاغل کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) بر اساس (۸۰ درصد) امتیازات جداول حق شغل و شاغل موضوع دستورالعمل اجرایی فصل دهم قانون، بخشنامه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری (سابق) با آخرین اصلاحات، صورت می‌گیرد.
به گزارش کارگر آنلاین، سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی با صدور و ابلاغ یک دستورالعمل مشترک تکلیف استفاده کارمندان قراردادی از افزایش امتیازات فصل ۱۰ قانون مدیریت کسب و کار را روشن کردند. پیش از این دولت در بخشنامه‌ای افزایش ۵۰ درصدی امتیازات شغلی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برای تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تصویب کرده بود و اکنون با این بخشنامه جدید این افزایش برای کارمندان قراردادی و کارمعین هم اعمال می‌شود.
 
 
 طبق این بخشنامه، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مشمول مقررات پرداخت فصل دهم این قانون هستند.
 
گفتنی است طبق این ماده کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، دستگاه اجرایی نامیده می‌شوند. بدین ترتیب حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین(مشخص) هر دستگاه اجرایی معادل ۸۰ درصد حقوق و مزایای کارمندان پیمانی نظیر همان دستگاه به شرح زیر تعیین می‌شود:
 
تطبیق و تعیین حق شغل و شاغل کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) بر اساس (۸۰ درصد) امتیازات جداول حق شغل و شاغل موضوع دستورالعمل اجرایی فصل دهم قانون، بخشنامه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری (سابق) با آخرین اصلاحات، صورت می‌گیرد.
 
دستگاه‌های اجرایی مکلفند با رعایت سنوات خدمت مندرج در بخشنامه ۲۷ دی ۱۳۸۹ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری (سابق) و اصلاحات بعدی آن و عوامل جدول حق شاغل، معادل رتبه و طبقه کارمندان در جدول حق شغل و امتیازات مکتسبه از عوامل جدول حق شاغل را تعیین و نسبت به برقراری حق شغل و شاغل کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) اقدام کنند.
 
فوق‌العاده مدیریت موضوع تبصره ذیل ماده (۶۵) و فوق‌العاده‌های بندهای (۱)، (۲)، (۳)، (۵)، (۶)، (۷)، (۸) و (۱۰) ماده (۶۸) قانون حسب مورد برای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی مورد عمل تا سقف ۸۰ درصد تعیین می‌شود.
 
گفتنی است برپایه ماده ۶۵ کلیه مشاغل مشمول این قانون براساس عواملی نظیر اهمیت و پیچیدگی وظایف و مسئولیت‌های سطح تخصص و مهارت‌های مورد نیاز به یکی از طبقات جدول یا جداول حق شغل اختصاص می‌یابند. حداقل امتیاز جدول یا جداول ارزشیابی مشاغل (۲۰۰۰) و حداکثر آن (۶۰۰۰) است.
 
همچنین ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری نیزبه فوق‌العاده مناطق محروم، سختی کار، ایثارگری و عائله‌مندی مربوط می‌شود. منابع مورد نیاز برای اجرای این دستورالعمل در چارچوب مفاد بخشنامه شماره ۶۹۶۴۸۸ مورخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۸ سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود.
 
با اجرای این دستورالعمل کلیه ضوابط و دستورالعمل‌های مغایر در خصوص پرداخت حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) از جمله مفاد بخشنامه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری (سابق) ملغی‌الاثر می‌شود.
 
منبع: روزنامه ایران 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین