پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:30 - 1400/05/10

تشکیل کمیته کارشناسی برای محاسبه هزینه پرواز

وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز شورای عالی هواپیمایی کشوری اعلام کرد که کمیته کارشناسی برای تعیین هزینه هر ساعت-صندلی پرواز تشکیل و بر اساس نتایج این کمیته در نشستی فوق‌العاده برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم‌گیری شود.

محمد اسلامی در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری که با حضور سایر اعضای این شورا در ساختمان دادمان تشکیل شد، اظهار کرد: ضروری است که انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از اقدام ناهماهنگ با شورای عالی هواپیمایی کشوری در افزایش نرخ بلیت هواپیما خودداری کند.

وی با اشاره به نرخ بلیت هواپیما افزود: در نرخ‌گذاری، دو مساله اهمیت دارد. یکی محاسبات عددی هزینه‌ها و درآمد ایرلاین‌ها و دیگری نقش حاکمیت در حمایت توامان از همه اقشار جامعه و صنعت هوانوردی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هنگامی که محاسبات عددی مبنای تعیین قیمت بلیت هواپیما قرار می‌گیرد، باید مواردی همچون نرخ ارزان سوخت و سهل‌گیری دولت در دریافت مطالبات خود از ایرلاین‌ها نیز به صورت عددی محاسبه شده و در نتیجه نهایی اعمال شود.

اسلامی با اشاره به اختلاف نظر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در محاسبه قیمت هر صندلی-ساعت پرواز هواپیما گفت: ضرورت دارد که یک کمیته کارشناسی با حضور کارشناسان بی‌طرف، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان شرکت های هواپیمایی تشکیل شود تا در مورد این هزینه به اتفاق نظر برسیم.

در پایان مقرر شد این کمیته کارشناسی در اسرع وقت تشکیل شده و بر اساس نتایج آن، در نشست فوق‌العاده شورای عالی هواپیمایی کشوری برای نرخ بلیت هواپیما تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین