پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:40 - 1399/01/08

راه اندازی سامانه‌پاسخگویی به سوالات تغذیه‌ای برای مقابله با کرونا

کارگر آنلاین: میرزای رزاز گفت: بیش از ۷۰۰ کارشناس در سامانه پاسخگویی تاک به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات تغذیه‌ای برای مقابله با کرونا هستند.
 
 
جلال الدین میرزای رزاز رئیس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور و رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در اقدامی هوشمندانه و هدفمند با بسیج ملی و برای مقابله با بیماری کرونا یک اپلیکیشن ایرانی با نام تاک طراحی و تولید کرده است تا افراد در زمینه‌های تغذیه، ایمنی و کرونا اطلاعات تغذیه‌ای موثقی کسب کنند.
او افزود: این اپلیکیشن پس از رونمایی در هفته گذشته به بیش از ۵ پرسش از سوی کاربران پاسخ داده است و علاوه بر آن تاکنون بیش از ۱۰ هزار کاربر فعال از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

رزاز در ادامه با بیان اینکه اکنون بیش از ۷۰۰ کارشناس در سامانه پاسخگویی تاک ثبت نام کرده‌اند که به صورت داوطلبانه به سوال‌های تغذیه‌ای مردم پاسخگو باشند، گفت: هدف از طراحی این اپلیکیشن ارتقای سواد تغذیه‌ای گروه‌های مختلف اجتماعی و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کرونا ویروس است زیرا برخی افراد سودجو و غیر صلاحیت‌دار با انتشار اخبار کذب پشتوانه علمی کشور را مختل کرده اند لذا بدین ترتیب تلاش انستیتو بر این بوده است که از سردرگمی هم‌میهنان در کسب اطلاعات تغذیه‌ای در عرصه‌ی مجازی بکاهد.
رئیس انجمن تغذیه ایران در ادامه بیان کرد: در اپلیکیشن تغذیه‌ای تاک با بررسی دقیق به پرسش‌ها در خصوص مراقبت‌های تغذیه‌ای در سه بخش اصلی پیشگیری، درمان و مراقبت‌های تغذیه‌ای دوران پس از نقاهت بیماری کرونا و همچنین دستورالعمل‌های رسمی نهاد‌های مرجع علمی، پاسخ‌هایی مبتنی بر شواهد و کاربردی به پرسش‌ها و شبهات تغذیه‌ای پاسخ داده می‌شود.

رزار اظهار کرد:  روزانه محتوای پیش‌فرض سؤالات نیز بروز رسانی می‌شود و اگر پرسش کاربران در مجموعه‌های طبقه‌بندی شده‌ سؤالات یافت نشود، با اتصال به کارشناسان زبده علوم تغذیه از طریق اپلیکیشن، به صورت آنلاین به این پرسش‌ها و به صورت اختصاصی پاسخ داده خواهد شد.
او ادامه داد: علاوه بر مردم داخل کشور، پارسی زبانان سراسر جهان هم می‌توانند از این اپلیکیشن ایرانی بهره ببرند، زیرا این اپلیکیشن می‌تواند شرایط آسان‌تری را برای عبور از این بحران برای مردم جامعه فراهم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین