پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:44 - 1399/01/19

این ۱۰ پیشنهاد ویژه را در ایام قرنطینه خانگی از دست ندهید

به دلیل کالری‌ای که مغزمان در حین کار می‌سوزاند ما اغلب احساس گرسنگی و ضعف داریم؛ اما چه میان‌وعده‌هایی مناسب هستند که مواد مورد نیاز مغز را تامین کنند؟
به گزارش کارگر آنلاین، ایرنا نوشت: با وجود تغذیه مناسب کیفیت کارمان هم بالا می‌رود و زمان سخت به ما نمی‌گذرد. می‌توانید با حساب زمانی که این دستورالعمل‌ها از شما می‌گیرد قبل از کار یا زمان استراح خود دست به کار شوید.
 
اسموتی‌ میوه‌ها
 
می‌توانید با میوه‌هایی که در یخچال دارید برای خودتان انواع اسموتی‌ میوه‌ها را درست کنید. فقط کافی است آنها را بدون آب در مخلوط کن بریزید. معمولا اسموتی به مخلوطی از میوه‌هایی که خیلی خرد شده‌اند گفته می‌شود. اگر می‌خواهید میوه‌ها را مخلوط کنید، ریسک نکنید بهتر است اول کمی از آن مخلوط را درست کنید و اگر مناسب با ذائقه‌تان بود مقدار بیشتری از آن را درست کنید. پیشنهاد «ایرنا زندگی» به شما، اسمتوتی توت‌فرنگی است؛ زیرا قند کافی برای سوخت و ساز مغز را دارد.
 
بیسکوییت و بادام زمینی
 
بادام زمینی و یک بسته بیسکوییت را خرد کرده و با نصف قالب کره داغ‌شده مخلوط کنید. درون کاسه‌های یک نفره بریزید و سپس روی آن بیسکوییت پودر شده اضافه کنید و خوب آنها را با قاشق فشار دهید. ظرف‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. سپس شکلات داغ شده را روی آن بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را داخل یخچال بگذارید و سپس سرو کنید. می‌توانید برای تزئین از بادام زمینی‌های خرد شده استفاده کنید.
 
پخت چیپس تَرد در آشپزخانه
 
ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و نازک نازک از عرض برش بزنید. آب را جوش کنید و حدود ۳ دقیقه (نه بیشتر) بگذارید در آب بجوشد. سپس آب کش کنید و در زوغن سرخ کنید. پیشنهاد می‌شود در روی ظرفی که چیپس‌ها را می‌ریزید کاغذ تمیزی بگذارید تا روغن اضافی را به خودش بگیرد و چیپس‌ها نرم نشوند. چیپس‌ها را تا خنک نشده‌اند روی هم نریزید.
 
چوب شور خانگی
 
مواد مورد نیاز برای تهیه چوب شور از جمله؛ روغن مایع یک‌چهارم پیمانه، آرد به مقدار لازم، شیر یک‌دوم پیمانه، کمی نمک، سفیده تخم مرغ یک عدد، بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری و به مقدار کافی کنجد، هستند. ابتدا شیر را با نمک مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم، بکینگ پودر را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم، روغن را اضافه می‌کنیم، درآخر آرد را به آرامی اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم، تا حدی آرد اضافه می‌کنیم که مواد به دست نچسبد سپس ازز خمیر به اندازه گردو جدا می‌کنیم روی یه سطح صاف می‌غلطانیم و به شکل میله باریک در می‌آوریم، این میله رو در سفیده تخم مرغ فرو ببرید و بعد در ظرف کنجد آن را بغلطانید. میله ها را روی کاغذ روغن توی سینی فر می‌چسبانید و توی فر ۱۶۰ درجه از پیش گرم شده قرار می‌دهیم تا زمانی که نان‌ها خشک و ترد شوند.
 
حمص یا هوموس لبنانی از قلن نیفتد
 
میان‌وعده‌ای جذاب و خوشمزه که از آن سیر نمی‌شوید. 
 
نان تست با گردو و موز
 
اگر هم گرسنه هستید و هم وقت ندارید، این مورد را امتحان کنید که هم خوشمزه است و هم مقوی. بر روی نان تست کرم کنجد اضافه‌ و آن را پخش کنید، سپس موز را تکه تکه کرده و آن را روی نان تست بگذارید. پودر گردو را نیز به آن اضافه کنید. 
 
سالاد کلم
 
آیا از مزه‌ غداها خسته شده‌اید؟ این سالاد دقیقا همانی است که به آن نیاز دارید البته با یک فوت کوزه‌گری که «ایرنا زندگی» به شما می‌گوید. کلم پیچ را ریز خرد کنید. هویچ‌ها را نیز رنده کنید. خیارشور بزرگ به تعداد ۲ یا ۳ عدد، نگینی خرد کنید. حالا آنها را مخلوط کرده و ۲ ملاقه ماست، ۲ قاشق غذا خوری آب‌لیمو و ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز اضافه کنید. فوت کوزه‌گری اینجاست که باید آن را حداقل ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا جا بیفتد.
 
باقالی و گلپر
 
دز فصلی هستیم که فصل باقالی تازه است. می‌توانید آن را بپزیم و به سلیقه خود با گلپر و سرکه یا آبلیمو سرو کنیم. اگر طبع سردی دارید و با خوردن باقالی نفخ می‌کنید یا سردرد می‌گیرید؛ بهتر است بلافاصله بعد از باقالی یک لیوان چایی با نبات بنوشید. نه عسل و نه قند فقط نبات. برخی افراد باقالی را با پوست می‌پزند. در صورت تمیز شستن، خوردن پوست آن نیز بلا مانع است.
 
 
انواع پاپ‌کُرن‌
 
اگر جزو کسانی هستید که پاپ‌کرن داغ دوست دارید بهتر است در خانه دست به کار شوید. پاپ‌کرن پیشنهاد ویژه‌ای به هنگام خانه ماندن و قرنطینه است. می‌توانید پاپ‌کرن را با کرم کارامل سرو کنید. طعم جذاب و جدیدی که حتما طرفدارش می‌شوید. علاوه بر آن می‌توانید هر یک از طعم‌های پاپ کرن‌ را که دوست دارید به کمک پودر پنیر، کره و فلفل درست کنید.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین