پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:32 - 1399/01/23

هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به نام وام یک میلیونی یارانه‌ ای

کارگر آنلابن: رییس پلیس فتا کردستان در خصوص پیامک‌ها و سایت‌های جعلی به بهانه ثبت‌نام و واریز وام یک میلیونی یارانه‌ای هشدار داد.

 

 

سرهنگ مهدی دانشپور اظهار کرد: با توجه به آسیب‌پذیری بخشی از اقشار جامعه در جریان شیوع ویروس کرونا ، شاهد انتشار اخباری در خصوص واریز یارانه یک میلیونی به حساب سرپرست خانواده‌ها هستیم.

وی افزود: شهروندان هر تماس و پیامی با موضوع ثبت‌نام دریافت وام یک میلیونی، ثبت نام انصراف از دریافت وام، ثبت نام یارانه و سبد کالا، برنده شدن در قرعه کشی و جوایز ارزشمند و تخفیفات ویژه و باور نکردنی کالاها و ده‌ها موارد دیگر را پاسخ ندهند.

رئیس پلیس فتای کردستان بیان کرد: در این پیامک‌ها احتمال کلاهبرداری متصور بوده و کلاهبرداران با طراحی سایت‌های جعلی قصد سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان سنندجی را دارند.

وی تأکید کرد: هموطنان گرامی بدون توجه به اخبار اعلامی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر، اخبار مربوطه را از رسانه‌ی ملی و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

دانشپور با اشاره به اینکه فعالان زیان دیده کسب و کارها سوژه کلاهبرداران سایبری هستند، یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن برخی از کسب و کارها بسیاری از سود جویان از این فرصت استفاده کرده و با استفاده از سایت‌ها و پیامک‌های جعلی به دنبال کلاهبرداری در قالب جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای فعالان زیان دیده این کسب و کارها هستند.لذا مردم استان باید با هوشیاری بیشتری نسبت به کمک‌های خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین