پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:51 - 1399/01/29

رشد 10 درصدی سهام بانک تجارت در زمانی که دلار 5 برابر شد+نمودار

بررسی روند قیمت ها در بورس نشان می دهد که ارزش سهام بانک تجارت از زمان روی کار آمدن رضا دولت آبادی در این بانک تا پایان سال 1398 در حدود 10 درصد رشد داشته در صورتی که در بازه مذکور قیمت بسیاری از کالای حداقل چند برابر رشد کرده است.
به گزارش کارگر آنلاین، یکی از شاخص های مهم برای ارزیابی ارزش هر بانکی و اداره کنندگان آن بررسی ارزش سهام آن است. آن زمانی که رضا دولت آبادی، در آذر 1396 سکاندار بانک تجارت شد به دلیل تجربه و سوابق وی، بسیاری امید به بهبود ارزش سهام این بانک در بورس داشتند. نگاهی به روند تغییرات بورسی بانک تجارت نشان می دهد که قیمت سهام این بانک به صورت ذیل تغییر کرده است:
 
همان طور که مشخص است در زمان روی کار آمدن دولت آبادی قیمت سهام بانک تجارت، حدود 59 تومان بوده است که این عدد در پایان سال 1398 به عدد 65 تومان رسیده است. هرچند که در آخرین روز معاملاتی بورس در هفته گذشته، تابلو نمادها قیمت 94 تومان را ثبت کرد.
 
طی دو سال اخیر قیمت سهام این بانک نوسانات فراز و نشیب های سینوسی را تجربه کرده ولی اگر ملاک ارزیابی عملکرد دوران مدیریت دولت آبادی در بانک تجارت(در بخش ارزش سهام) را بازه زمانی 29 آذرماه 1396 تا 28 اسفند 1398 فرض کنیم، قیمت سهام این بانک در حدود 10 درصد رشد کرده است.
 
این در حالی است که طی بازه زمانی تورم و قیمت بسیاری از کالا و اجناس چند برابر شده است. به طور مثال قیمت دلار در بازار از حدود 4000 تومان در اواخر سال 1396 به حدود 15 هزار تومان در سال پایان 1398 رسیده است. به بیان دیگر در حدود 3 برابر رشد داشته است.
 
منبع/خط بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین