پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:26 - 1399/02/02

سودآوری سالانه صندوق ذخیره فرهنگیان چقدر است؟

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان سودآوری این صندوق در سال مالی ۱۳۹۸ را بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی نیکدل با بیان اینکه در سال مالی ۱۳۹۸ بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است افزود:  این در حالی است که سودآوری صندوق در سال ۹۷ بیش از ۶۲۲ میلیارد تومان و در سال ۹۶ حدود ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است. 
 
وی ادامه داد: این روند، سودآوری خوب موسسه را نشان می‌دهد و به همین خاطر و براساس برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده، پیش‌بینی ما این است تا سال ۱۴۰۲ سالیانه هزار میلیارد تومان به سود صندوق اضافه شود.
 
نیکدل یکی دیگر از اتفاقات مثبتی که برای فرهنگیان عضو موسسه رخ داده را احیای بخشی از مطالبات سهم دولت دانست و افزود: طبق ماده ۸۵ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته‌اند و یا خواهند پذیرفت، ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خود را تا پنج درصد به حساب صندوق واریز می‌کنند و دولت نیز موظف است همه‌ساله معادل سهم واریزی اعضاء به صندوق ذخیره فرهنگیان را به‌طورکامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت کند.
 
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: بنابراین، پی‌گیری مطالبات سهم دولت یکی از اولویت‌های این موسسه است. در این راستا با تلاش و پی‌گیری فراوان، زمینه تأمین ۳۶۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مطالبات سهم دولت اعضاء موسسه، فراهم شد.
 
به گفته نیکدل، منبع اختصاص این مبلغ از طریق تهاتر با بانک صادرات تامین شده و ساز و کار اخذ و تخصیص این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور جهت ارسال به وزارت امور اقتصادی و دارائی و سپس دستیابی به اسناد خزانه نوع دوم و منظور کردن سهم هر یک از اعضا از مبلغ فوق، مراحل نهایی خود را طی می کند.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر استراتژی ورود به بورس در اکثر شرکت‌هایی که این توانمندی را داشته باشند به عنوان یکی اصل در راستای شفافیت و پرهیز از زمینه‌های فساد مطرح است. همچنین کاهش هر چه بیشتر بنگاه‌داری توسط صندوق و ورود به حوزه‌های سرمایه‌گذاری که اطمینان کافی از سودآوری آن‌ها وجود داشته باشد، برنامه‌های مهمی است که با جدیت دنبال می‌کنیم.
 
به گفته نیکدل، یکی دیگر از مهم‌ترین تصمیم‌های صندوق، تشکیل هلدینگ خدماتی و تدوین استراتژی ارائه خدمات بود، و در این حوزه با فعال‌تر شدن شرکت تامین مسکن فرهنگیان و همچنین ارائه اعتبار خرید به فرهنگیان که در مراحل پایانی است و به زودی اخبار خوبی در رابطه با آن به اطلاع فرهنگیان می‌رسد، بخشی از برنامه‌های در دست اجرا هستند.
 
وی در این رابطه گفت: اگرچه هدف و فلسفه تاسیس صندوق کمک به معیشت در دوران بازنشستگی بوده است اما نظر به ضرورت اقدامات خدماتی در حین خدمت، ضمن اصلاح اساسنامه و منسجم شدن شرکت‌های خدماتی در یک هلدینگ، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات منسجم در جریان است. 
 
نیکدل با اشاره به اینکه در حال حاضر از طریق شرکت لیزینگ، ارائه خدماتی در زمینه خودرو و لوازم خانگی، تسهیلات سفر با وام‌های با کارمزد پایین و همچنین ارائه انواع بیمه‌نامه‌ها به صورت اقساط توسط بیمه معلم، برخی خدماتی هستند که ارائه می‌شوند افزود: 
 
در همین حال به رغم شیوع بیماری کرونا در کشور و اکثر نقاط جهان، فعالیت موسسه و شرکت‌های تابعه آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اما با قوت و تمام توان ادامه دارد و هیچ خللی را نگذاشته‌ایم که در کار موسسه و شرکت‌های تابعه ایجاد شود. 
 
وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با روند روبه رشد سودآوری موسسه که عملا آغاز شده و در سال‌های آتی ادامه خواهد داشت، رضایت خاطر اعضای فرهنگی موسسه را فراهم کرده باشیم.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین