پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:46 - 1399/02/09

حذف ارز نیمایی، لوازم خانگی را چقدر گران می‌کند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: چنانچه قرار باشد ارز نیمایی از صنعت لوازم خانگی حذف شود قطعا تاثیری زیادی بر قیمت تمام شده لوازم خانگی خواهد داشت.
به گزارش کارگر آنلاین ، روز گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با فارس از حذف ارز نیمایی برای واردات قطعات لوازم خانگی خبر داد. این در حالی است که فعالان بازار معتقدند چنانچه تخصیص ارز نیمایی از قطعات لوازم خانگی قطع شود قیمت لوازم خانگی گران خواهد شد.
 
در همین رابطه رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که حذف ارز نیمایی برای واردات قطعات لوازم خانگی چه تاثیری در قیمت تمام شده کالاها دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنونی ارزی را به تولیدکنندگان در راستای واردات قطعات لوازم خانگی تخصیص نداده است. امیدواریم این خبر شایعه باشد اما هنوز ارزی به تولیدکنندگان لوازم خانگی تخصیص نیافته است.
 
مرتضی میری افزود: چنانچه قرار باشد ارز نیمایی از صنعت لوازم خانگی حذف شود قطعا تاثیری زیادی بر قیمت تمام شده لوازم خانگی خواهد داشت. هر یک از کالاهای لوازم خانگی یک ارزبری دارد. به عنوان مثال اجاق گاز، بخاری و کولر آبی از جمله کالاهایی است که ارزبری کمتری دارد اما ظرف‌شویی، کولرگازی و یخچال ارزبری بیشتری دارند.
 
او اظهار کرد: سه واحد صنعتی نیز کالاهای مورد نیازشان را ثبت سفارش کردند اما زمانی که به بانک مراجعه کردند ارزی به آنها برای واردات قطعات تعلق نگرفته است. این موضوع ارتباطی به وزارت صمت ندارد و بانک مرکزی پاسخگوی صنعتگران حوزه لوازم خانگی نیست.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین