پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00004:31 - 1399/02/15

«بچه مهندس»و «جومونگ» پرمخاطب ترین فیلم های رمضان 99!

«بچه مهندس»و «جومونگ» پرمخاطب ترین فیلم های رمضان ۹۹!«بچه مهندس»و «جومونگ» پرمخاطب ترین فیلم های رمضان 99!
کارگر آنلاین :تحلیل آمار بازدیدهای سریال‌های رمضان در تلوبیون، نشان می‌دهد که «سرباز» تنها سریال جدیدی است که توفیق چندانی ندارد
 
آماری که از قیاس بازدیدهای دو سریال «متهم گریخت» و «سرباز» در اپلیکیشن تلوبیون، در گزارش روز پنج شنبه همین صفحه خواندید، بازتاب فراوانی در رسانه‌ها یافت. برخی رسانه‌ها و کانال‌ها با استناد به مقایسه این دو سریال، نتیجه گرفته بودند که سریال ۱۵ سال پیش رضا عطاران، پربیننده‌تر از همه مجموعه‌های رمضان امسال است و اساساً سریال‌های تازه تلویزیون، هیچ توفیقی نیافته‌اند. برای تکمیل آن آمار، به مقایسه آمار بازدیدهای سریال‌های جدید و بازپخشی تلویزیون در این روزها پرداخته‌ایم. توضیح ضروری آن که آمار سریال‌هایی بررسی شده که از ابتدای ماه رمضان یا چند روز قبل از آن پخش‌شان آغاز شده است. آمارها در جدول آمده و تحلیل آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:
 
شگفتی سریال کره‌ای
 
نخستین نکته‌ای که توجه همه را جلب می‌کند، بازدید بالای مجموعه تلویزیونی «افسانه جومونگ» است که پس از بارها بازپخش، همچنان محبوب است و بسیاری از مخاطبان با وجودی که ابتدا و انتهای قصه را می‌دانند، همچنان با علاقه آن را تماشا می‌کنند. سوای این سریال کره‌ای، تنها سریال خارجی دیگر که این روزها روی آنتن است، مجموعه پلیسی «مرز جنون» محصول کاناداست که برای دومین بار از شبکه تماشا پخش می‌شود و مانند مرتبه اول، با استقبال چندانی مواجه نشده است. در صورتی که این آمار را کنار آمار استقبال سرد از مجموعه بین‌المللی «سرقت پول» محصول نتفلیکس قرار دهیم، به نظر می‌رسد میان سریال‌های خارجی دوبله‌شده توسط صداوسیما، تنها محصولات کره جنوبی است که در میان مخاطبان تلویزیون با استقبال مواجه می‌شود.
 
تنها «سرباز» پایین‌تر از حد انتظار
 
آمار بازدید از سریال‌های در حال پخش در تلوبیون، همچنین نشان می‌دهد «سرباز» آن چنان که باید موفق نبوده و به دلیل ریتم کند، انتقادات فراوانی را برانگیخته اما وضعیت دیگر سریال‌های جدید متفاوت است. فصل سوم سریال «بچه مهندس» که با غافل گیری و تغییر فضای پرورشگاه به فضای امنیتی-پلیسی همراه بود، با استقبال مواجه شده است؛ در حالی که فصل‌های اول و دوم مخاطب معمولی داشت و پربیننده محسوب نمی‌شد. «زیرخاکی» نیز با اختلافی ناچیز نسبت به «افسانه جومونگ» در رتبه سوم قرار گرفته و در ادامه می‌تواند از رقیب کره‌ای خود پیشی بگیرد. مجموعه «پدر پسری» نیز با توجه به آن که شبکه ۵ سیما، طبق آمار رسمی، حدود یک‌چهارم شبکه ۳ سیما بیننده دارد اما سریال رمضانی آن، به مجموعه رمضانی شبکه ۳ تنه می‌زند؛ اتفاقی که نشان از ضعف «سرباز» و البته محبوبیت نسبی «پدر پسری» دارد. شاید اگر مجموعه طنز شبکه ۵ روی آنتن شبکه ۳ می‌رفت، در رتبه‌بندی سریال‌ها اول می‌شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین