پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10105:42 - 1399/02/15

ساخت مسکن فرهنگیان در شهر‌های جدید آغاز می‌شود/

خبر خوب برای معلمان و فرهنگیان سراسر کشور اعلام رسمی شد

معاون وزیر راه از آغاز ساخت مسکن فرهنگیان در شهر‌های جدید از فردا خبر داد و گفت: در این مرحله ۵۰۰ واحد در شهر پرند برای فرهنگیان استان تهران ساخته می‌شود.
به گزارش کارگر آنلاین،حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: در قالب تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش فردا عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مسکن فرهنگیان در شهر‌های جدید ایران آغاز می‌شود.
 
وی ادامه داد: اراضی مورد نیاز این واحد‌ها تامین شده و عملیات اجرایی در چند استان آغاز خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که در استان تهران نیز ساخت مسکن فرهنگیان آغاز می‌شود، افزود: در این مرحله ساخت ۵۰۰ واحد در شهر پرند آغاز خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران گفت: عملیات اجرایی ساخت مسکن فرهنگیان فردا در استان‌های مختلف از جمله آذربایجان شرقی، شیراز، اصفهان و... آغاز می‌شود.
 
گفتنی است اوایل آذرماه سال گذشته طی مراسمی با حضور وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش تفاهمنامه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن امضا شد.
 
علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این باره گفته بود: در راستای قانون تامین مسکن فرهنگیان و سند تحول بنیادین تکالیفی برای مجموعه دستگاه‌های دولتی جهت خانه دار کردن فرهنگیان مشخص شده است.
 
وی با بیان این که در این راستا با امروز وزارت راه و شهرسازی وارد تفاهمنامه شده ایم، تصریح کرد: در کشور ۹۰۰ هزار فرهنگی داریم که ۱۷۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن هستند.
 
وی از تشکیل کارگروهی در تفاهمنامه با وزارت راه خبر داد و با اشاره به این که ساخت ۱۷۰ هزار مسکن ۷۰۰۰ هکتار زمین می‌خواهد گفت:این میزان زمین با همکاری وزارتخانه مختلف از جمله وزارت کشاورزی تامین خواهد شد.
 
به گفته الهیار ترکمن، ۲۰ هزار واحد از مجموع ۱۷۰ هزار واحد، مسکن روستایی است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز دراین‌باره با بیان این‌که ۱۷۰ هزار مسکن شهری و روستایی برای فرهنگیان طی سه سال ساخته خواهد شد، گفته بود: برای تامین مسکن اقشار مختلف، از جمله فرهنگیان طی چند جلسه کارشناسی تفاهمنامه‌ای برای ساخت ۱۷۰ هزار مسکن در شهر‌ها و روستا‌ها طی سه سال اجرایی شود.
 
محمودزاده از تشکیل کار گروه اجرایی این تفاهمنامه خبر داد و افزود: امکانات ملکی، امکانات تسهیلاتی بانک‌های بانکی توسط کارگاه مربوطه پیگیری شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین