پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:41 - 1400/05/20

واردات ۱۲۰ میلیون دز واکسن خارجی طی سه ماه آینده

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارداتی در صورت خوش قولی طرف‌های خارجی به کشور طی سه ماه آینده وارد می‌شود.

 کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: امروزه تزریق واکسن به ۴۰۰ هزار دز رسیده است، خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ششصد و چهل و شش هزار دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم.

او ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و بیش از ۱۳ و نیم میلیون نفر از مردم کشور یک دز و در حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان نیز دومین دز واکسن خود را نیز دریافت کرده‌اند در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دز واکسن فراهم می‌شود و در صورت خوش قولی طرف‌های خارجی تا پایان تابستان ۴۰ میلیون دز واکسن وارد کشور خواهد شد.

هفت درصد از واکسن‌های تزریقی در کشور تولید داخل بوده اند

جهانپور گفت: تاکنون هفت درصد از واکسن‌های تزریقی در کشور تولید داخل بوده اند و این رقم تا پایان مرداد می‌تواند در صورت تحقق وعده‌های تولیدکنندگان داخلی واکسن به ۲۰ درصد می‌رسد و تا پایان شهریور ۳۵ درصد از واکسن‌های تزریقی را برای تولید داخل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین