پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:33 - 1399/02/19

طرح تسهیل در دسترسی بیماران مزمن زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی به دارو

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان از آغاز طرح تحویل دارو در درب منازل بیماران مزمن زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، علیرضا صفری از آغاز طرح تحویل دارو در درب منازل بیماران مزمن استان همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف تسهیل در دسترسی بیماران مزمن زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی  به دارو و نیز کاهش ترددهای غیر ضروری آنها در جلوگیری از شیوع کرونا صورت گرفت.
 
او با اشاره به اینکه سهمیه دارویی دو ماهه بیماران درب منزل آنها تحویل داده شد، گفت: این طرح برای نخستین بار در استان آغاز شده و بیماران مزمنی که مرتب و طی سال‌های متمادی به مراکز درمانی سرپایی و بستری تامین اجتماعی مراجعه و دارای پرونده هستند، زیر پوشش توزیع دارو و تحویل اقلام دارویی درب منزل قرار می‌گیرند.
 
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان تاکید کرد: این اقدام باعث می‌شود بیماران از مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در شرایط فعلی که خطر ابتلا به کرونا وجود دارد، خودداری کنند.
 
او خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از بیماران مزمن به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای و سن بالا جزو گروه‌های پرخطر در مواجهه با بیماری COVID19 هستند.
 
 صفری با بیان اینکه مهمترین پیام این طرح به بیماران دارای پرونده مزمن «در خانه بمانید» است، گفت: در این طرح، پزشک مرکز درمانی بر اساس اطلاعات بیماران مزمن تجویز دارو می‌کند و داروهای بیماران با درج میزان و نحوه مصرف، به صورت کاملاً رایگان به درب منازل ارسال می‌شود.
 
او تصریح کرد: چنانچه بیماران مزمن تمایل داشته باشند معاینه حضوری شده و داروهای خود را در محل مراکز درمانی دریافت کنند، از ارسال دارو به آنها خودداری می‌شود، چراکه طبق تمایل بیمار رفتار خواهیم کرد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین