پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:29 - 1399/02/20

پاداش های چند ده میلیونی از جیب معلمان در شرکت بیمه ای+ اسناد

این شرکت بیمه ای با 37 کارمند که معلمان و فرهنگیان از سهامداران عمده آن هستند، در سال مالی 1398، به هر عضو هیئت مدیره خود 86 میلیون تومان پاداش داده است.

به گزارش کارگر آنلاین، بیمه اتکائی ایرانیان یکی از شرکت های بیمه ای است که مجموعه فرهنگیان و معلمان از سهامداران عمده آن هستند.

 

 

این شرکت بیمه ای در صورت مالی سالانه منتهی به پایان آذرماه 1398، قدری با کاهش سود خالص مواجه شده به طوری که از 140میلیارد تومان در سال 1397 به 123 میلیارد تومان در سال 1398 رسیده است. براین اساس سود انباشته این شرکت با قدری رشد همراه بوده و به عدد 143 میلیارد تومان رسیده است.

 

 

 

بیمه اتکائی ایرانیان 5 هیئت مدیره و 37 نیروی کار دارد که از این تعداد 10 نفر دارای مدرک فوق دیپلم به پایین هستند. طبق صورت های مالی در سال مالی 1398، هزینه های پرسنلی این شرکت(که شامل حقوق و دستمزد، اضافه کاری، حق بیمه و ... می شود) به طور میانگین برای هر کارمند در حدود 15 میلیون تومان به صورت ماهانه بوده است. 

این در حالی است که اگر هزینه های اداری و عمومی(از جمله تبلیغات، پاداش هیئت مدیره، استهلاک ساختمان و ...) را هم به آن اضافه کنیم سرانه هر کارمند به عدد حدود 20 میلیون تومان می رسد. 

 

 

از نکات قابل توجه افزایش حق پاداش هیئت مدیره است که از 350 میلیون تومان به 430 میلیون تومان رسیده است. اگر پاداش سال 1398 تقسیم بر 5 عضو هیئت مدیره شود، به هر نفر 86 میلیون تومان پاداش می رسد.

 

 

از آنجا که معلمان و فرهنگیان از جمله سهامداران عمده شرکت بیمه اتکائی ایرانیان هستند لذا بخشی از هزینه کردها به نوعی از جیب فرهنگیان و معلمان است که گاها با مشکلات مالی متعددی مواجه می باشند. لذا به نظر می رسد بررسی نحوه هزینه های پرسنلی و پرداختی به کارمندان و اعضای هئیت مدیره توسط نهادهای نظارتی و مربوطه می تواند به شفاف سازی عملکرد این شرکت کمک کند.

منبع/سایت خط بازار

 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین