پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:58 - 1400/05/22

شیرخوارگان ایران نذر علی اصغر امام حسین (ع) شدند+عکس و فیلم

همایش شیرخوارگان حسینی از صبح امروز در سراسر کشور به دلیل شرایط کرونایی به صورت محدود و مجازی برگزار شد و مادران نوزادان شیرخوار خود را نذر امام حسین (ع) و مکتب سیدالشهدا کردند.

امروز نخستین جمعه ماه محرم است و بنا بر رسم هرساله در این روز همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار شد. این مراسم امسال به دلیل شرایط کرونایی و طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی و با حضور محدود جمعیت برگزار شد.

براساس اعلام داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام هدف از برگزاری این همایش ابلاغ این پیام است: بای ذنب قتلت؟ ما با معرفی مظلومیت حضرت علی اصغر به دنیا به همگان تصریح می‌کنیم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود نه حکومت.

همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در غالب نقاط به صورت مجازی و در برخی شهرستان‌ها که شرایط بهتر و از سوی ستاد کرونا مجوز دارند، به صورت حضوری برگزار شد. این مراسم همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد. دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر می‌گوید: «نذرنامه به زبان‌های مختلف ترجمه شده  و آیین نذرنامه خوانی به ۱۳ زبان اجرا می‌شود».

نذرنامه‌ای که به ۱۳ زبان اجرا می‌شود

در متن این نذرنامه آمده است: «یا صاحب ‌الزمان (عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم که او را برای ظهور نزدیکت برگزینی و حفظ کنی، یا مسیح حسین، یا علی اصغر،‌ ادرکنی»

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در تهران با حضور تعدادی از مادران در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد و به صورت مستقیم از شبکه ۲ سیما پخش شد. در این مراسم علی آیینه‌چی، نریمان پناهی و علیرضا اسفندیاری به مرثیه‌خوانی پرداختند.

در مراسم تهران خادمان حرم رضوی نیز حضور پیدا کردند و پرچم آستان قدس رضوی را با خود به مراسم آوردند و دقایقی در مدح حضرت رضا (ع) به شعرخوانی پرداختند.

فیلمی از حضور خادمان در این مراسم را اینجا مشاهده کنید:

 

منبع: فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین