پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:26 - 1400/05/22

دولت جدید دست فرمانی متفاوت در صنعت خودروسازی کشور داشته باشد

کارشناس صنعت و بازار خودرو گفت: سازی ومردمی سازی اقتصاد به عنوان یک ضرورت در دولت سیزدهم دنبال شود تا در همه عرصه ها و صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی پیشران باشیم، هر چند مشکلات عدیده ای پیش روی ماست و دربلند مدت چنین موفقیت هایی برای صنعت خودرو رقم می خورد.

فربد زاوه کارشناس صنعت و بازار خودرو در گفت و گو با قدس آنلاین به موضوع واردات خودرو و ایجاد رقابت در بازار خودرو در دولت جدید اشاره کرد و در این باره گفت: آنچه به عنوان خودکفایی در صنعت خودرو از سوی مسوولین تا به حال بیان شده به غیر از تحمیل ضرر و زیان به صنعت خودروسازی و تحمیل تورم به اقتصاد کلان حاصلی نداشته است.

وی دراین باره افزود: دنیای امروز، دنیای رقابت و توسعه صنعت است. به اسم خودکفایی نباید اجازه دهیم صنعت ما از دنیا عقب بماند و با تزریق پول و چاپ پول صنعت ورشکسته خودروسازی را سرپا نگاه داریم، بلکه با ایجاد رقابت توان خودروساز را برای تولید و عرضه خودرو در سطح داخلی و حتی خارجی افزایش دهیم.

 فربد زاوه در این باره گفت: بسیاری از کسانی که رانت دریافت می کردند تا امروز مانع ایجاد رقابت و توسعه صنعت خودرو به بهانه ها و توجیهاتی مثل خودکفایی شده اند درحالی که با دور ماندن از توسعه صنعتی، نه تنها در پیشرفت صنعت خودروسازی موفق نبوده ایم، بلکه از دنیا نیز به مراتب عقب ماندیم از این منظر امیدواریم دولت آقای رئیسی برای این موضوع چاره اندیشی کند و براساس ضوابط و معیارهای بین المللی صنعت خودروی ما هدایت و مدیریت شود.

کارشناس صنعت خودرو خاطر نشان کرد: همه فعالان اقتصادی و همه ی مردم از دولت جدید انتظار دارند تفکرات مسموم کنار گذاشته شود. رقابت به عنوان کلید توسعه صنایع بخصوص در صنعت ملی یک موضوع حائز اهمیت باشد. ضمن اینکه خصوصی سازی ومردمی سازی اقتصاد به عنوان یک ضرورت در دولت سیزدهم دنبال شود تا در همه عرصه ها و صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی پیشران باشیم، هر چند مشکلات عدیده ای پیش روی ماست و دربلند مدت چنین موفقیت هایی برای صنعت خودرو رقم می خورد.

زاوه با انتقاد از مدیریت های قبلی گفت: بالاخره باید یک مدیری بیاید و بساط بازار آشفته و سوء مدیریتی که در دولت های قبلی وجود داشت را جمع کند، چرا که اگر با همان دست فرمان قبلی مدیریتی صنایع کشور و صنعت خودروسازی هدایت شود قطعا به دربسته و با شکست های حتمی و ورشکستگی های صد درصدی رو به رو می شویم که جمع کردن این موضوع بسیار سخت خواهد بود.

 فربد زاوه درانتها خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت آقای رئیسی مدیریتی متفاوت از دولتهای قبل داشته باشد و اجازه ندهد برخی رانت خواران و سوء استفاده کنندگان از فضای دولتی اقتصاد، شرایط را پیچیده تر از وضعیت کنونی کنند و مشکلات بیشتری به جامعه تحمیل نمایند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین