پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:49 - 1400/05/23

احیای روضه‌های خانگی به همت خادمیاران رضوی استان کرمان

خادمیاران رضوی استان کرمان به عنوان شاگردان مکتب سلیمانی با رونق عزاداری‌ها و برپایی روضه‌های خانگی این فرهنگ را زنده نگه می‌دارند.

 جلیل رضازاده، جانشین کانون تبلیغ دینی و مسئول امور مداحان رضوی استان کرمان گفت: خادمیاران رضوی در ایام محرم به منظور ترویج فرهنگ رضوی روضه‌های خانگی و محلی را در استان کرمان احیا می‌کنند.

او با اشاره به تمهیدات و برنامه‌های برگزاری ایام محرم به همت کانون‌های خدمت رضوی این استان افزود: باتوجه به شرایط بیماری کرونا در کشور برنامه‌های محله محور با هدف ترویج روضه‌های خانگی به همت خادمیاران اجرا می‌شود.

رضازاده به سفارش اهل بیت (علیهم السلام) و بزرگان دین مبنی بر برگزاری روضه‌های خانگی و اثرات آن در زندگی انسان مسلمان اشاره و تصریح کرد: برگزاری این گونه آیین‌ها در منزل و توجه اهل خانه به شعائر دینی و مذهبی و برگزاری روضه‌های خانگی سبب تقویت مبانی اعتقادی و دینی در اعضای خانواده خواهد شد و این گونه توجهات به روضه‌های خانگی در خانواده نمونه و الگوی سبک زندگی اسلامی است.

او ترویج روضه‌های خانگی را برنامه محوری کانون مداحان رضوی برشمرد و گفت: سخنران و مداح از سوی کانون‌های خدمت رضوی در صورت نیاز برای مجالس خانگی و محله‌ای ماه محرم تامین خواهد شد تا از این طریق طرح «هر خانه یک روضه» نیز برای کاهش ازدحام در محله‌ها اجرا شود و خانواده‌هایی که امکان شرکت در مراسم روضه سیدالشهدا را ندارند خود بتوانند روضه‌ای خانگی برپا کنند.

رضازاده هیئت‌های مذهبی را مروج گفتمان عاشورایی حضرت سیدالشهدا (ع) دانست و بیان کرد: هیئت‌های مذهبی کانون ترویج فرهنگ ناب عاشورا و گفتمان مقاومت و پایداری حضرت سید الشهدا (ع) است که خادمیاران رضوی استان کرمان به عنوان شاگردان مکتب سلیمانی با رونق عزاداری‌ها و برپایی روضه‌های خانگی این فرهنگ را زنده نگه خواهند داشت.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین