پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00005:18 - 1399/02/27

قطع شدن پای محیط بان خوزستانی در حمله شکارچیان+عکس

پای محیط‌بان خوزستانی که توسط متخلفان مصدوم شده بود، به توصیه پزشکان قطع شد.
به گزارش کارگر آنلاین،  پای محیط‌بان خوزستانی که توسط متخلفان مصدوم شده بود، به توصیه پزشکان قطع شد.
 
پای سید امین هادی‌پور، محیط‌بان خوزستانی که ماه گذشته توسط متخلفان مصدوم شده بود، شب گذشته به توصیه پزشکان قطع شد.
 
این محیط‌بان درباره این حادثه گفت: شب حادثه در کانکس محیط‌بانی تنها بودم که ۴ فرد مسلح نقابدار به کانکس حمله کرده و من را از ناحیه زانو هدف اصابت گلوله قرار دادند.
 
وی با بیان این که این متخلفان، صیادانی هستند که با استفاده از برق در رودخانه‌ها، جانداران به ویژه ماهی‌ها را صید می‌کنند ادامه داد: آن‌ها در حالی که من را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند، از من خواستند با همکارم که خارج از کانکس بود تماس بگیرم و از وی درخواست کنم تا به کانکس برگردد، اما این کار را انجام ندادم. سپس در حالی که به شدت خونریزی داشتم از من کلید گاو صندوق اسلحه‌ها را خواستند که گفتم ندارم.
 
هادی‌پور با بیان این که مجرمان گاو صندوق اسلحه‌ها را برداشته و متواری شده‌اند، گفت: پس از اینکه کانکس را ترک کردند با اورژانس تماس گرفتم که پس از حدود یک ساعت آمبولانس رسید و من را به بیمارستان منتقل کرد.
 
این محیط‌بان خوزستانی با انتقاد از وضعیت رسیدگی به وی در بیمارستانی که به آنجا منتقل شده بود، گفت: پس از یک ماه حالا در یکی از بیمارستان‌های تهران، پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که پای من باید قطع شود و شب گذشته این عمل جراحی انجام شد و پایم را از دست دادم.
 
این محیط‌بان در ادامه گفت: برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی از مسئولان محیط زیست می‌خواهم از کانکس به جای پاسگاه محیط‌بانی استفاده نشود؛ پاسگاه‌های محیط‌بانی به دوربین مدار بسته مجهز شوند و توسط دیوار محصور باشند تا هر کسی به راحتی نتواند به آن‌ها تعرض کند.
 
وی با اشاره به اینکه محیط‌بانان ضابط قضایی هستند، ادامه داد: باعث تاسف است که شرایط به گونه‌ای باشد که متخلفان بتوانند به سادگی به حریم دولت تجاوز کرده و به ضابطان قضایی با چنین بی‌رحمی و بی‌وجدانی آسیب برسانند.
 
 
 
در همین زمینه، سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با ابراز تاسف از قطع پای این محیط‌بان ۳۷ ساله به میزان گفت: خوشبختانه علی‌رغم پوشیده بودن چهره متخلفان، این افراد شناسایی شده و به زودی خبر دستگیری آن‌ها منتشر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: رایزنی‌ها با بنیاد شهید آغاز شده تا محیط‌بان هادی‌پور از مزایای جانبازان برخوردار شود.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: در حال فراهم کردن مقدمات هستیم تا پای مصنوعی درجه یک در اختیار این محیط‌بان قرار گیرد. وی از این پس به جای محیط‌بانی به عنوان کارشناس مشغول به کار خواهد شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین