پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:51 - 1400/05/24

واکنش یک مقام کارگری به برنامه وزیر پیشنهادی کار

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اعلام حمایت این کانون و جامعه کارگری از وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفت: برنامه های آقای عبدالملکی به دیدگاه‌های جامعه کارگری نزدیک است و دغدغه معیشت و امنیت شغلی کارگران را حل خواهد کرد.

هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا با اعلام حمایت کانونهای انجمن های صنفی کارگری از وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از مدتها قبل با دیدگاه های ایشان در خصوص کسب و کار، اشتغال، معیشت و تعاون آشنایی داشتیم و پس از مطالعه برنامه های ارایه شده، ایشان را فردی توانمند و کارآمد برای این مسئولیت و اداره مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدیم لذا امیدواریم که نمایندگان مجلس نیز با دیدگاه وسیعی که دارند به ایشان رأی اعتماد بدهند.

وی ادامه داد: به اذعان مسئولان کمیته امداد، آقای عبدالملکی با ارائه طرح های نیکوکاری، مشارکتی و خودکفایی، کمیته امداد را متحول کرده است لذا حضور یک نیروی جوان و توانمند در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آن پیشینه جهادی و خدمت رسانی و ایده های خوب قطعاً مثمرثمر خواهد بود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پاسخ به این پرسش که برنامه‌های وزیر پیشنهادی را تا چه حد به دغدغه های جامعه کارگری نزدیک دیدید؟ اظهار کرد: با توجه به آن که بحث معیشت و امنیت شغلی جزو دغدغه‌های اصلی کارگران به شمار می رود و ایشان نیز در این حوزه فعالیت  داشته و کارکرده است، حضور وی را به عنوان وزیر کار مثبت می دانیم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامنه گسترده‌ای دارد و از صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی تا شستا و بانکها را شامل می شود لذا ما به فردی توانمند، آگاه و تحصیلکرده برای این وزارتخانه نیاز داریم.
ابوی افزود: اطلاع داریم که ایشان یک تیم قوی دارد که مشاوره های لازم را به وی می دهد و تا کنون هیچ موضع مخالفی از سوی تشکل‌های کارگری نسبت به وزیر پیشنهادی و برنامه های وی نداشتیم و عمده بیانیه ها در حمایت از ایشان بوده است.

به گفته این مقام مسئول کارگری، برنامه ها و دیدگاههای حجت عبدالملکی با دغدغه های جامعه کارگری همخوانی دارد و کارگران امیدوارند که با حضور ایشان در وزارت کار مطالبات اساسی کارگران محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین