پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:13 - 1399/03/19

سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان نیروهای مسلح تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مشخص کنند

نائیب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان نیروهای مسلح باید تکلیف موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مشخص و گزارش آن را به نمایندگان مردم در قوه مقننه ارائه کنند.
به گزارش کارگر آنلاین، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه، ۱۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه گزارش صورت گرفته از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: موضوع درآمدهای غیرنفتی و پایداری این مهم، از جمله دغدغه‌های مجلس یازدهم است. از این رو با توجه به شرایط بین‌المللی و مشکلات داخلی امید است دولت برنامه مدونی برای تامین درآمدهای پایدار به قوه مقننه ارائه کند. البته برنامه مدونی که مبتنی بر آینده فروشی، استقراض و فروش گسترده دارایی‌ها نباشد و شفافیت در آن مشهود باشد.
 
نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین عملکرد سازمان خصوصی‌سازی و آینده بازار بورس از دیگر دغدغه‌هایی بود که نمایندگان در مجلس یازدهم داشتند لذا وزیر مربوطه در این خصوص گزارشی را ارائه کرد. در واقع نمایندگان نگران هستند به نام کسب درآمد برای بودجه، شاهد فروش اموال و دارایی‌های دولت باشیم.
 
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر دغدغه‌های نمایندگان در قوه مقننه، افزود: ساماندهی مالیات‌ها و معافیت‌های مالیاتی از دیگر موضوعات مهم محسوب می‌شود؛ معافیت‌های مالیاتی رشد داشته در حالیکه با توجه به شرایط کنونی اقتصاد این موضوع باید تعدیل شود. مجلس یازدهم به طور جدی تاکید بر شفافیت و مبارزه با فساد دارد از این رو باید شاهد شفافیت عملکرد در حوزه گمرک، سازمان خصوصی‌سازی، بانک‌ها و دیگر مجموعه‌هایی باشیم که امکان بروز فساد در آن‌ها وجود دارد. بنابراین از مسئولان درخواست می‌شود برنامه مدونی برای شفاف‌سازی در این زمینه به قوه مقننه ارائه دهند.
 
وی با اشاره به مطالبه فعالان اقتصادی در شرایط رکودی، گفت: به نظر می‌رسد نیاز به در نظر گرفتن برخی مسائل مانند استمهال وام برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی وجود دارد تا این افراد بتوانند واحدهای تولیدی خود را سرپا نگه دارند.
 
نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون بودجه سال جاری و اهمیت اجرای مفاد آن از سوی دولتمردان، تصریح کرد: در بخشی از بودجه مقرر شد ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد که این موضوع هنوز محقق نشده و در واقع به بهانه‌ای برای انجام ندادن وظیفه قانونی در خصوص بازنشستگان تبدیل شده است.
 
نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان نیروهای مسلح باید تکلیف موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را مشخص و گزارش آن را به نمایندگان مردم در قوه مقننه ارائه کنند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین