پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:03 - 1400/05/31

وزیر ارتباطات موافق طرح صیانت است

بخشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات در روز گذشته در مجلس انجام شد، امروز نیز با ادامه بررسی صلاحیت این وزیر پیشنهادی جلسه مجلس آغاز شد.

مجلس شورای اسلامی از روز گذشته جلسات خود را برای بررسی اعضای کابینه دولت سبزدهم را آغاز کرده است.

روز گذشته صلاحیت وزیر آموزش و پرورش بررسی شد. انتقاد نمایندگان به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این بود که حسین باغ گلی تجربه کافی ندارد.

بخشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات در روز گذشته انجام شد و امروز نیز با ادامه بررسی صلاحیت این وزیر پیشنهادی جلسه مجلس آغاز شد.

براساس دستور کار امروز مجلس پس از وزیر ارتباطات، صلاحیت وزاری اطلاعات، اقتصاد، بهداشت، کار، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع، راه، صمت، علوم و … به ترتیب بررسی می‌شود.
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات

مخالفان

مخالفان زارع‌پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات به این موضوع اشاره می‌کنند که او تحصص لازم را ندارد. همچنین تجربه فعالیت در این وزارتخانه را ندارد. نمایندگان منتقد از وزیر پیشنهادی خواستند که موضع خود را نسبت به طرح صیانت در فضای مجلس به طور صریح اعلام کند.

موافقان

موافقان وزیر پیشنهادی ارتباطات روی این موضوع تاکید داشتند که زارع پور از انگیزه و تخصص و تجربه برای تصدی این مسئولیت برخوردار است و در عین حال تحصیلات عالی و مرتبط با حوزه مسئولیتش نیز دارد. همچنین سال‌ها تجربه مثبت در حوزه عملکردی خود دارد و در دوره پنج ساله مسئولیت خود در وزارت ارشاد نیز عملکرد خوبی داشته است.

دفاع وزیر پینشهادی وزارت ارتباطات از خود سال ها تجربه مثبت در حوزه عملکردی خود دارد و در دوره ۵ ساله مسئولیت خود در وزارت ارشاد نیز عملکرد خوبی داشته است.

عیسی زارع‌پور، شخصی است که ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر ارتباطات معرفی کرده است. او در دفاع از خود گفت: من ۱۵ سال پیبش دغدغه سازماندهی و حضور پررنگ در فضای مجازی را داشتم. امروز فناوری اطلاعات و ارتباطات به جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است و چندین میلیون نفر در آن فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: باید از ظرفیت‌های حکمرانی در فضای مجازی استفاده کنیم. اگر مواجه فعالی در این فضا نداشته باشیم تحت تاثیر پلتفرم‌های خارجی قرار می‌گیریم. اگر در این فضا فعال بودیم الان نگران اینترنت جهانی نبودیم.

او در خصوص شبکه ملی اطلاعات گفت: ۲۰ سال است که می‌خواهیم انجام دهیم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم. شبکه ملی اطلاعات را برخی‌ها به غلط جا انداخته‌اند، راه‌اندازی این شبکه ملی یک افتخار است و آن را اجرایی می‌کنم. اما به معنی قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست.

زارع‌پور عنوان کرد. همچنین توسعه خدمات الکترونیک را در دولت سیزدهم در دستور کار قرار می‌دهیم و در این چهار سال حداقل ۳۰ پله جایگاه ایران در شاخص‌های بین‌المللی بالا می‌بریم.
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات

اسماعیل خطیب از سوی ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر اطلاعات به مجلس معرفی شده است. کمیسیون‌های مجلس نیز در جلسه امروز اعلام کردند که خطیب شرایط لازم برای تصدی‌گیری وزارت اطلاعات را دارد.

این خبر در حال به‌روزرسانی است.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین