پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:40 - 1400/06/01

برنامه‌های خاندوزی نکات مثبت زیادی دارد

کارگر آنلاین/مجید شیخی اقتصاددان با اشاره به برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد دولت سیزدهم گفت: عمده مشکلات در ۴۲ سال گذشته مربوط به اقتصاددان ها و اقتصاد خوانده‌های حامل نظریات غربی است که در کابینه دولت‌ها نفوذ داشتند و هیچ موفقیتی در اقتصاد نداشتیم.

پمجید شیخی  استاد اقتصاد با تاکید براینکه نیاز به یک اقتصاددان متناسب با شرایط و اقتضائات کشور داریم گفت : خاندوزی جوانی با انگیزه، باهوش و آشنا به مسائل اقتصاد کشور است و نسبتاً به اقتصاد اسلامی مسلط است.

وی در ادامه افزود:وزیر پیشنهادی اقتصاد باید در برنامه‌های آتی این وزارتخانه مبنا را بر اجرای اقتصاد اسلامی بگذارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی خاندوزی را خوانده‌ام، تأکید کرد: گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد برنامه قابل قبولی ارائه کرده و نکات مثبت زیادی دارد البته نواقصی هم دیده می‌شود که نباید مغفول بماند.  اجرای طرح بانکداری اسلامی و اصلاح نظام بانکی کنونی از جمله طرحهایی است که حتماً باید در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اصلاح بازار بورس خاطرنشان کرد: برای مردمی کردن اقتصاد باید به ارتقاء ساختار تعاون در کشور توجه کرد. همچنین نباید در مدیریت اقتصاد کلان کشور مجوز بانک خصوصی که تولید کننده تورم و خلق پول هستند، داده شود.

شیخی با تأکید بر اینکه وزیر اقتصاد باید هماهنگی اقتصاد کلان دولت را برعهده بگیرد، عنوان کرد: در همین راستا برای حفظ ارزش پول ملی و کاهش تورم و جلوگیری از نوسانات ارزی، نیاز به انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه داریم و باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین