پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:38 - 1400/06/02

شرایط پرداخت بیمه بیکاری به آرایشگران مردانه

کارگر آنلاین/رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان گفت: تنها آرایشگرانی که بر اثر حادثه از کار افتاده شده‌اند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

سید مصطفی سلمانی رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان در خصوص بیمه بیکاری شاغلان در صنف آرایشگران مردانه با توجه به کاهش درآمدشان در دوران کرونا گفت: مسئولان در حق این صنف کوتاهی کرده‌اند.

وی در ادامه از پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای حل مشکلات این صنف خبر داد و  افزود: پس از نامه زدن این دو شخصیت به وزارت کار و رفاه اجتماعی، از طرف وزیر کار نامه‌ای به رئیس تامین اجتماعی زده شد، اما در پاسخ، صنف آرایشگران مردانه را مشاغل اختیاری تعریف کرده و بیمه بیکاری را برای این صنف تایید نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان بیان کرد: سال گذشته طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، فقط به افرادی که در این صنف بر اثر حادثه از کار افتاده شوند و همچنین در کمیسیون رای دریافت کنند، بیمه بیکاری تعلق خواهد گرفت.

سلمانی به حمایت نکردن از این صنف اشاره کرد و گفت: غیراز اینکه کمکی از طرف دولت به این صنف نشده است، شاغلان این حوزه بیمه بیکاری هم دریافت نمی‌کنند.

او در ادامه به افزایش بیمه آرایشگران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیمه ما، سی درصد است و درنتیجه گران‌ترین بیمه، برای آرایشگران است.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان در پایان گفت: آرایشگران در صورت نیاز باید از بیمه خویش فردا استفاده کنند.


 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین