پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:31 - 1399/04/01

افزایش حق مسکن کارگران هنوز در دولت تصویب نشده است؛

کارگران فعلا منتظر افزایش حق مسکن نباشند+دلیل

رئیس‌کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با‌اشاره به اینکه مصوبه افزایش حق مسکن هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: وزیرکار قول داده است که این میزان افزایش از تیرماه اجرایی شود.
به گزارش کارگر آنلاین ، ناصر چمنی، در گفت وگو با تسنیم، درباره تصویب حق مسکن کارگران اظهار کرد: این موضوع را از وزیرکار پیگیری کردیم که هنوز به نتیجه نرسیده است، اما وزیرکار قول داده است که تا تیرماه افزایش حق مسکن اجرایی شود. مصوبه به هیئت دولت ارسال شده است اما هنوز تصویب نشده است.
 
وی توضیح داد: ارزان‌ترین اجاره بهایی که یک کارگر می‌تواند بدهد بالای یک میلیون تومان است مگر قرار است چقدر حق مسکن افزایش یابد که دوای درد کارگران باشد؟ حق مسکن مشکلات معیشتی کارگران را حل نمی‌کند و به میان کشاندن بحث مسکن فقط به بیراهه کشاندن خواسته‌های جامعه کارگری است.
 
نماینده کارگران در شورای عالی کار هم در این زمینه گفت: مصوبه افزایش پایه حقوق کارگران ربطی به افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران ندارد.
 
علی خدایی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، تصریح کرد: افزایش حداقل دستمزد به میزان 26 درصد نیازی به مصوبه دولت ندارد و در اختیارات شورای عالی کار است، اما افزایش حق مسکن در حیطه اختیارات هیئت وزیران است و هر زمانی که هیئت وزیران تصویب کند اجرایی می‌شود. سال گذشته حق مسکن در اردیبهشت ماه تصویب شد اما در ابلاغیه هیئت وزیران آمده بود و این میزان افزایش از فروردین برای کارگران اعمال شد.
 
وی ادامه داد: اینکه عده‌ای پیش‌گویی کردند که حق مسکن از تیر ماه قابل پرداخت است ‌اشتباه است. انتظار گروه کارگری این است که افزایش حق مسکن از فروردین ماه اجرایی شود. چرا که این میزان افزایش بخشی از بسته مزدی سال 99 است.
 
نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: گزارش‌هایی به ما رسیده است که برخی از کارفرمایان با سوءاستفاده از تغییرات مزدی، حقوق فروردین و اردیبهشت کارگران را بر اساس مزد 98 پرداخت کرده‌اند که این مسئله خلاف قانون است. این موضوع تخلف بزرگی است و کارگران از ابتدای سال باید با مصوبه قبلی حقوق و مزایا یعنی افزایش 21 درصدی حقوق دریافت می‌کردند و تغییرات افزایش پنج درصدی نیز باید از ابتدای تیرماه اجرایی شود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین