پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00005:55 - 1399/04/03

دستبرد به بانک و طلافروشی به شیوه‌ هالیوودی

اعضای باند سرقت مسلحانه که به دو بانک در ساوه و دو طلافروشی در قم دستبرد زده‌ بودند، صحنه سرقت از طلافروشی‌ها را بازسازی‌کردند.
کارگر آنلاین : ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه شامگاه یازدهم آبان سال گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ شهر قم تماس گرفت و از وقوع سرقت مسلحانه در طلافروشی «ارجمندی» در ۱۴ متری خیابان امام‌خمینی (ره) قم خبرداد. زمانی که ماموران در آنجا حاضر شدند، معلوم‌شد سارقان با سرقت طلا‌ها و زخمی‌کردن سطحی یک مرد که در مغازه همراه طلافروش بوده با موتورسیکلتی متواری شده‌اند.
 
در بازبینی دوربین مداربسته طلافروشی معلوم شد، دو نفر از سارقان داخل مغازه و یکی دیگر بیرون ایستاده بود و سلاح کلت و کلاشینکف داشتند. دزدان در مدت دو دقیقه، دو کیلو طلا سرقت کرده بودند. متهمان دو تیر در داخل مغازه، دو تیر در خیابان برای ایجاد رعب و وحشت مردم شلیک کرده‌بودند. کارآگاهان در جست‌وجوی سارقان بودند تا این‌که مطلع شدند مرداد و شهریور سال ۹۸ نیز دو شعبه از یک بانک دولتی در شهرستان ساوه از سوی سه مرد مسلح که صورت‌هایشان را با ماسک پوشانده بودند، مورد دستبرد قرار گرفته‌است. با بررسی این دو پرونده، احتمال سرقت از بانک‌ها توسط دزدان طلافروشان مطرح شد.
 
دستبرد به بانک و طلافروشی به شیوه‌ هالیوودی
 
با گذشت شش‌ماه از سرقت طلافروشی در شهر قم، ساعت ۲۰ و ۹ دقیقه شامگاه بیست‌وهفتم اردیبهشت امسال ماموران پلیس آگاهی شهر قم مطلع شدند از طلافروشی «ماه‌ومهر» در خیابان ۲۰ متری شهیدبهشتی سرقت شده‌است. بررسی‌ها نشان می‌داد دو سارق وارد طلافروشی شده و با شلیک تیر و ایجاد وحشت حدود ۷۰۰ گرم طلا سرقت کرده و با کمک دو همدست دیگر خود که بیرون مغازه کشیک می‌دادند فرار کردند. کارآگاهان با بازبینی دوربین مداربسته مغازه طلافروشی متوجه شدند که جثه سارقان مسلح، شیوه تیراندازی و سرقت و فرارشان به سبک همان سرقت طلافروشی اول و دو بانک در ساوه است. دزدان در این سرقت هم در کمتر از دو دقیقه به مغازه دستبرد زدند.
 
جست‌وجو‌ها به‌طور شبانه‌روزی ادامه‌داشت تا این‌که رد‌ خودروی سواری که سارقان موقع فرار از آن استفاده کرده بودند به‌دست‌آمد و با شناسایی مالک آن معلوم شد خودرو در اختیار دو برادر بوده‌است. همین سرنخ کافی بود که رد دو نفر از سارقان به‌دست‌ آید. آن‌ها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و سرانجام رد آن‌ها در خانه‌باغ روستایی در غرق‌آباد شهرستان ساوه به‌دست‌ آمد.
 
ماموران با هماهنگی قضایی در آنجا حاضر شدند و بعد از محاصره محل با هماهنگی قضایی وارد آنجا شده و هر چهار سارق را غافلگیر و بازداشت کردند. در بازرسی از این خانه‌باغ روستایی خودروی پژو که با پول دزدی خریده بودند و سلاح‌های مورد استفاده در این سرقت‌های مسلحانه کشف‌شد. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی استان قم بازجویی شدند و به سرقت دو طلافروشی در شهر قم و دزدی مسلحانه دو بانک در شهرستان ساوه اعتراف کردند.
 
سرهنگ میکائیل رحمان‌پور، رئیس پلیس‌آگاهی استان قم درباره این پرونده گفت: سرکرده اصلی این باند پسر ۲۳ ساله به‌نام سیامک است که اهل شهری غربی است. او با همدستی برادر ۳۰ ساله‌اش و نیز دو نفراز دوستان‌شان که اهل شهرستان ساوه بودند به این سرقت‌ها دست زدند. آن‌ها با سودای یک‌شبه پولدارشدن دست به این سرقت‌ها زده‌بودند.
 
سرکرده و طراح اصلی باند در اعترافاتش گفته بود که ابتدا نقشه مغازه‌ها و طلافروشی و اماکن را در اینترنت جست‌وجو می‌کرده و مکان‌هایی را که مسیر‌های منتهی به فرار و جاده داشتند بررسی می‌کردند. بعد تصمیم می‌گرفتند که دزدی‌هایشان را اجرا کنند. او، برادرش و یکی از اعضای باند، بعد از تهیه سلاح کلت و کلاشینکف، دو شعبه از یک بانک دولتی را در شهرستان ساوه مورد دستبرد قرار دادند. براساس اعترافات‌شان، از یک بانک ۲۹ میلیون و از بانک دیگر ۶۰ میلیون دزدیده‌بودند.
 
بعد از چند ماه توقف سرقت‌هایشان، تصمیم به سرقت از طلافروشی در شهر قم می‌گیرند. ابتدا یک مغازه را برای سرقت انتخاب می‌کنند، اما هنگام سرقت مشتریان زیاد در مغازه بودند و منصرف شدند. سارقان بعد از آن، محل‌های اطراف را جست‌وجو می‌کنند و متوجه می‌شوند طلافروشی دیگری همان حوالی وجود دارد و افراد کمتری در آنجا حضور دارند که از آنجا سرقت کرده و از استان خارج می‌شوند. بعد از چند ماه، دوباره به قم می‌آیند و سرقت دومین طلافروشی را به کمک برادرش، دوست او و جوان دیگری اجرا می‌کنند.
 
این گزارش حاکی است، متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و صحنه سرقت از طلافروشی‌ها را بازسازی کرده‌اند.
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین