پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:16 - 1399/04/17

اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در طرح تکاپو حمایت می‌شود

کارگر آنلاین: مدیر طرح ملی تکاپو (توسعه کسب و کار، اشتغال پایدار) گفت: حمایت از ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های مرتبط با صنعت نساجی، کاشی و سرامیک و گردشگری مورد حمایت این طرح قرار می‌گیرد.

رضا تازیکی روز دوشنبه در جلسه بررسی اولویت‌های یزد در طرح ملی تکاپو افزود: این طرح با هدف شناسایی و تمرکز بر کسب و کارهای موجود در هر استان متناسب با مزیت‌ها، از چهارسال قبل در کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس بیش از ۳۳ رسته فعالیت اولویت‌دار در سطح کشور شناسایی شده که حمایت‌های لازم از این رسته‌ها از طریق پرداخت تسهیلات، آموزش و بازاریابی انجام می‌شود.

تازیکی اظهار کرد: اجرای این طرح یکی از برنامه‌های اشتغال معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای هر استان با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌ها تنظیم شده است.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناسان بین‌المللی همکاری دارند از تجربیات موفق سایر کشورها نیز در آن استفاده می‌شود.

طرح بین دستگاهی 'تکاپو' یکی از طرح‌های اشتغال دولت تدبیر و امید است که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری و امور اجرای آن هماهنگ می‌شود.

این طرح با هدف توسعه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی با تشکیل ستادهایی در هر استان برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی خاص به منظور بازارسازی و بازاریابی بنگاه‌های خرد و متوسط نسبت به تقویت و توسعه کسب و کارهای محلی و افزایش سطح اشتغال و درآمدزایی اقدام می‌شود  و در اجرای آن نیروی جوان پس از کسب آموزش‌ مهارت در بخش‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند.

افزون سه هزار واحد صنعتی در استان یزد فعال است و این استان یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین