پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:53 - 1400/06/07

اثر مثبت نوشیدن قهوه بر جلوگیری از مرگ در اثر بیماری قلبی

 محققان دانشگاه سمل وایز در بوداپست ارتباط بین عادات قهوه و بروز سکته قلبی و مغزی را مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند که مصرف متوسط قهوه می تواند خطر سکته مغزی را تا 21 درصد در افرادی که اصلا قهوه نمی نوشند کاهش دهد.

جودیت سیمون نویسنده مقاله و متخصص قلب از دانشگاه سملوییس مجارستان گفت: «این بزرگترین مطالعه برای ارزیابی سیستماتیک اثرات قلبی عروقی مصرف منظم قهوه در جمعیت بدون بیماری قلبی تشخیص داده شده است.»

وی افزود: «نتایج ما نشان می دهد که مصرف منظم قهوه بی خطر است.  علاوه بر این ، 0.5 تا 3 فنجان قهوه در روز به طور مستقل با خطرات کمتر سکته مغزی ، مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و مرگ به هر دلیلی مرتبط بود.»

در این مطالعه ، دکتر سیمون و همکارانش عادات سلامتی و مصرف قهوه 629 هزار و 468  بزرگسال را در یک دوره متوسط ​​11 ساله مقایسه کردند.

داده های این مطالعه از بایوبانک انگلستان جمع آوری شد؛ یعنی یک پایگاه داده در مقیاس بزرگ حاوی اطلاعات ژنتیکی و بهداشتی دقیق در مورد نیم میلیون شرکت کننده. این گروه ، افراد را بر اساس میزان مصرف روزانه قهوه خود به سه گروه تقسیم کردند ، 22 درصد گزارش کردند که به طور منظم قهوه نمی نوشند ، 58.4 درصد نیم تا سه فنجان در روز و 19.5 درصد بیش از سه فنجان مصرف کرده اند.

در ابتدای مطالعه ، هیچ یک از شرکت کنندگان هیچ نشانه ای از بیماری قلبی نداشتند  و سن متوسط ​​آنها حدود 56.2 سال بود.

محققان دریافتند که مصرف متوسط قهوه - یعنی حداکثر سه فنجان در روز - با 12 درصد خطر مرگ کمتر از هر علتی و 17 درصد کمتر با مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی همراه است.

علاوه بر این ، تیم تحقیقاتی دریافت که به نظر می رسد قهوه خوران نسبت به افرادی که به هیچ وجه قهوه نمی نوشند 21 درصد کمتر دچار سکته مغزی می شوند.

برای کشف مکانیسم های احتمالی که ممکن است این ارتباطات را توضیح دهد  گروه بعدی ساختار قلب و عملکرد 30 هزار و 650 30شرکت کننده را با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یا اسکن MRI تجزیه و تحلیل کردند.

دکتر سیمون توضیح داد: «تجزیه و تحلیل تصویربرداری نشان داد که در مقایسه با شرکت کنندگانی که به طور منظم قهوه نمی نوشند ، مصرف کنندگان روزانه قهوه قلب سالم تری دارند و عملکرد بهتری دارند.»

نوشیدن قهوه همچنین با اثرات مضر پیری بر قلب نیز سازگار بود، بدان معنا که تاثیر مثبت داشت.

یافته های ما نشان می دهد که مصرف قهوه تا 3 فنجان در روز با نتایج مطلوب قلبی عروقی همراه است.

در حالی که مطالعات بیشتری برای توضیح مکانیسم های اساسی مورد نیاز است ، مزایای مشاهده شده ممکن است تا حدی با تغییرات مثبت در ساختار و عملکرد قلب توضیح داده شود.

یافته های کامل این مطالعه در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در سال 2021 ارائه شد که تقریباً از 27 تا 30 آگوست برگزار می شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین