پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:39 - 1400/06/07

انتشار کتاب چون صفر تهی چون الف تنها در بام ایران

«چون صفر تهی چون الف تنها»، اثر رضا طهماسبی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر در دسترس علاقمندان به شعر امروز قرار گرفته است.

 کتاب مجموعه شعر «چون صفر تهی چون الف تنها»، سروده رضا طهماسبی محصولی از مرکز آفرینش‌های ادبی استان چهار محال و بختیاری است که به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

سروده‌های طهماسبی در این اثر ساده و در عین حال، سرشار از عاطفه است. از نظر محتوا نیز شاعر بیشترین تمرکز خود را به زندگی روزمره و جاری و محیط پیرامون معطوف داشته است که در این میان، توجه به عناصر طبیعت نمود پررنگی دارد.

عنوان کتاب برگرفته از ابیات خاقانی شروانی، ملقب به حسان العجم و از بزرگترین قصیده‌سرایان تاریخ زبان فارسی است.

این مجموعه شعر شامل هشت شعر نیمایی، ۱۵ غزل، چهار سروده در قالب چهارپاره، سه اثر در قالب قصیده و آثاری نیز در قالب‌های رباعی، ترکیب‌بند و قطعه است. عناوین اشعار نیمایی این مجموعه به این شرح است: دل‏خوشی، صدای تو، در مقام صبر، گفت‌‏وگو، تنهایی سیمرغ، بی‌‏ترانگی، مادر و از خواب‌‏های گم‌شده تو.

عناوین غزل‌های این‌کتاب را نیز بهاریه، درخت فروردین، سعدیانه، از بامداد روی تو دیدن، سررسید، برادرانه، برای «رامتین»، برادرم، شرب‌الیهود، میان مردگان، چامه مهجور، زلف و زنجیر، سروده از یاد رفته، نزدیک‌تر از لب به تکلم و سِرِّ سربه ‏مُهر است.

نغمه‌های ناخوانده، بی‏خوابی، دشت دوزخی و آسمانِ کوتاه عناوین چهارپاره‌ها و جان سخن، اخوانیه و دعای گوشه‏‌نشینان نیز عناوین قصاید و شبه قصیده‌های این اثر را تشکیل می‌دهند.

انتشارات سوره مهر، کتاب «چون صفر تهی چون الف تنها» را در ۶۴ صفحه، با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و به قیمت ۳۰ هزار تومان در دسترس علاقمندان به شعر امروز قرار داده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین