پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:54 - 1399/04/24

ماجرای دستگیر شدگان کرمان با پرونده شهادت سردار پرافتخار ایران چیست؟

احمد قربانی رییس دادگاه انقلاب استان کرمان خبر از بازداشت باندی در ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه داد و گفت که تعدادی از عناصر وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در کرمان دستگیر و پس از طی مراحل تحقیق و رسیدگی حکم قانونی صادر شده است.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از اعتماد، «در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که این سردار عزیز به رسم همه‌ ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌یابد، آن را منفجر کنند»، این بخشی از اظهارات حسین طائب، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است که مهر ماه سال گذشته و در جریان بیست‌وسومین مجمع عالی فرماندهان سپاه مطرح شد؛ اظهاراتی که به خوبی خبر از تهیه طرح ترور فرمانده حالا دیگر سابق سپاه قدس ایران داشت. طرحی که نه‌تنها ناکام ماند، بلکه به نظر می‌رسد روند رسیدگی به اتهامات عاملانش نیز در حال اتمام باشد.
 
 
دستگیری تعدادی از عناصر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه
 
احمد قربانی، رییس دادگاه انقلاب استان کرمان روز گذشته در اظهاراتی که ایسنا آن را منتشر کرد خبر از بازداشت باندی در ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه داد و گفت که «تعدادی از عناصر وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در کرمان دستگیر و پس از طی مراحل تحقیق و رسیدگی حکم قانونی صادر گردیده است و تعدادی از اعضای گروهک‌های معاند نیز در کرمان دستگیر شده و در دادگاه انقلاب اسلامی کرمان به جرم آنها رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.»
 
 
این مقام قضایی در اظهاراتش اشاره‌ای به ارتباط این افراد با پرونده ترور قاسم سلیمانی نکرد ولی به نظر می‌رسد مقصود قربانی همان پرونده اشاره شده ازسوی طائب باشد. هرچند برای اظهارنظر نهایی همچنان باید منتظر اظهارات رسمی مقامات قضایی باقی ماند. رییس دادگاه انقلاب کرمان اشاره‌ای به جزییات حکم صادره برای این افراد نکرد ولی اگر این پرونده همان پرونده طرح ترور فرمانده سابق سپاه قدس جمهوری اسلامی باشد، باتوجه به اظهارات دادستان کرمان که تقریبا همزمان با گفته‌های طائب رسانه‌ای شد، به نظر می‌رسد حکم «اعدام» برای افراد صادر شده باشد، چراکه دادستان کرمان جرم این افراد را «محاربه» اعلام کرده بود. هر چند که اظهارنظر قطعی ازسوی رسانه‌ها امری است غیرممکن.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین